کسب مقام اول مسابقات اختراعات جهانی هند ۲۰۲۱ توسط دانش‌آموزان ایرانی

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دبیرخانه دائمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا، مهدی رشیدی جهان درباره مسابقات اختراعات جهانی هندوستان ۲۰۲۱ (INEX۲۰۲۱) که از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ دسامبر (۲۲ تا ۲۵ آذر ماه) برگزار شد، اظهار داشت: این مسابقه هر ساله تحت حمایت فدراسیون جهانی مخترعین و سازمان مالکیت های معنوی توسط سازمان مخترعان هند برگزار می شود و امسال نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور دانش آموزان و دانشجویانی از ۳۰ کشور به صورت حضوری و همچنین برخط برگزار شد.

وی بیان داشت: ۳ تیم برتر از برگزیدگان ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا که با حضور ۹۲۰ تیم از ۱۶ کشور جهان در شهریورماه امسال برگزار شد به مسابقات اختراعات جهانی هندوستان اعزام شدند که تیم ایران در مجموعه به عنوان نخست این دوره دست یافت.

دبیر علمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا درباره مقام‌ها و مدال‌های دانش آموزان ایرانی در این دوره از مسابقات افزود: ۳ تیم ایرانی شرکت کننده در این مسابقات موفق به کسب سه مدال طلا در گروه های الکترونیک، هوش مصنوعی و برنامه نویسی شدند، همچنین در این برنامه یکی از تیم های ایرانی موفق به کسب جایزه ویژه این مسابقات و کاپ اختراعات از این مسابقات شد.

رشیدی جهان گفت: تیم متشکل از مهربد بنی عامریان و آروین یعقوبی به مدال طلا و کسب جایزه ویژه مسابقات دست یافتند و تیم ۲ نفره بهنام کریمی و علیرضا جعفری نیز دیگر تیم طلایی ایران در این مسابقات بود، همچنین تیم متشکل از حسن کاکانژادی و کوشا رستمی نیز به مدال طلا در این دوره از مسابقات رسیدند.

وی همچنین با یادآوری  به تغییر شکل در برگزاری هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا گفت؛ شروع هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا از بهمن ماه امسال و در رویدادهای مختلف برگزار خواهد شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی