ایران چه جایگاهی در بین بزرگترین استخراج کنندگان رمزارز دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برای موفقیت در این امر، استخراج کنندگان رمز ارز به مقادیر زیادی قدرت محاسباتی نیاز دارند و برق یکی از الزامات تحقق این امر است که آنها را وادار می کند تا در جایی که برق ارزان تر است مشغول به کار شوند.

برای سال‌ها، چین بهترین مکان برای استخراج رمز ارز بوده است؛ این کشور دارای مقدار زیادی برق ارزان و زغال‌سنگ است با این حال، در سپتامبر ۲۰۲۱، دولت چین ممنوعیت کلی همه فعالیت های رمزنگاری را صادر کرد.

دانشگاه کمبریج مجموعه داده‌های مختلفی را روی بلاک چین بیت‌کوین نگهداری می‌کند، از جمله مصرف انرژی و هش ریت. نرخ هش جهانی کل توان محاسباتی اختصاص داده شده به استخراج را اندازه گیری می کند.

هش ریت (HashRate) یا هش پاور (Hash Power) معیاری برای اندازه‌گیری عملکرد یک دستگاه ماینر است. به عبارت دیگر هش ریت، میزان سرعتی که یک ماینر موفق به حل هش‌ می‌شود تا پاداش دریافت کند را نشان می‌دهد.

جدول زیر تفکیک هش ریت جهانی را بر اساس کشورها نشان می دهد:

ایران چه جایگاهی در بین بزرگترین استخراج کنندگان رمزارز دارد؟

این داده ها به ما نشان می دهد که تغییرات چقدر چشمگیر بوده است؛ تنها دو سال پیش، چین بیش از سه چهارم هش بیت کوین جهانی را به خود اختصاص داده بود و اکنون انتظار می رود این کشور ۶ میلیارد دلار درآمد سالانه از رمزنگاری را از دست بدهد.

در ایالات متحده آمریکا تگزاس یکی از داغ ترین نقاط برای جابجایی کریپتوماینرها است؛ این ایالت نه تنها دارای زمین های باز فراوان است، بلکه یک شبکه برق غیرقانونی نیز دارد و این به کریپتوماینرها اجازه می دهد تا با ارائه دهندگان برق مختلف بر سر نرخ ها مذاکره کنند و قراردادهای بلندمدت امضا کنند.

۲۲۳۲۲۷

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی