امکان صادرات واکسن‌های ایرانی کرونا در ماه‌های آینده فراهم می‌شود

دکتر یونس پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا امکان تولید صنعتی واکسن کرونا در کشور فراهم است، افزود: برخی از تولیدکنندگان واکسن به توفیقات خوبی دست یافتند و قطعا با گذشت زمان امکان تولید انبوه محقق خواهد شد و تولیدکنندگان داخلی به این هدف دست می یابند. 

 معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: مطمئن هستم که یکی دو واکسن ایرانی آینده درخشانی خواهند داشت.

پناهی با اشاره به اینکه باید بررسی شود که ساخت تجهیرات و امکانات برای تولید واکسن برای ما مقرون به صرفه است یا نه، تاکید کرد: ساخت دستگاه هایی که نبود آنها، تولید ما را محدود یا شرایط وابستگی ما را فراهم می کند، جزو اولویت ها خواهند بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ادامه داد: اگر واکسن های ایرانی کرونا در عرصه صادرات فعال شوند، توجیه اقتصادی برای ساخت این تجهیزات هم فراهم می شود.

دولت به دنبال حمایت تولیدکنندگان واکسن داخلی کرونا است

پناهی بیان داشت: دولت به دنبال حمایت از مراکز تحقیقاتی و تولیدکنندگان واکسن داخلی کرونا است. پلتفرم های مختلفی در حوزه ساخت کرونا در داخل کشور وجود دارد و امروز ما واکسن هایی هم برپایه پروتئین های نوترکیب و هم ویروس کشته شده داریم که افتخاری برای کشور است.

معاون وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر ۶ واکسن کرونای ما تاییدیه را دریافت کردند و اغلب آنها محصول خود را در اختیار هموطنان قرار دادند. قبل از شیوع کرونا حتی تولید واکسن های نسل اول شامل ویروس های کشته شده برای ما سخت بود، اما اکنون در حال ساخت واکسن های پیشرفته کرونا هستیم و این موضوع نشان دهنده توانایی محققان ما است.

به دنبال ادامه روند واکسیناسیون در کشور هستیم

پناهی افزود: به دنبال ادامه روند واکسیناسیون در کشور هستیم تا تمام جامعه هدف واکسینه شوند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، روند واکسیناسیون کرونا در کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: واکسیناسیون به صورت معقول و منطقی و در زمان مناسب انجام گرفت.

پناهی به کاهش چشمگیر مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: با این اقدام تعداد فوتی های روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در روزهای اخیر به بین ۶۰ تا ۷۰ نفر رسیده است.

وی بیان داشت: این تعداد مرگ بر اثر کرونا هم بسیار زیاد است و با ادامه روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی حتما شاهد کاهش محسوس فوتی های ناشی از بیماری کرونا در کشور خواهیم بود.

معاون وزیر بیان داشت: در کنار واکسیناسیون باید رعایت اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری و حضور نیافتن در تجمعات را همچنان رعایت کنیم.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی