هنر از رساترین ابزارهای انتقال پیام‌های تربیتی است

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در آیین اختتامیه پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در سینما فلسطین افزود: هنر را می‌توان به عنوان تصویری از عالم معنا ترسیم کرد. چنان که حضرت امام (ره) هنر را دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها ترسیم کرده اند، جشنواره فیلم رشد نیز رابطه بین هنر و تربیت است و این رابطه دیرینه ترین رابطه و در دنیا ثبت شده است.

وی تصریح کرد: هنر در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی افراد و به ویژه در نظام تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای دارد همچنین سواد هنری در برنامه درسی آورده شده است. استعدادهای دانش‌آموزان خلاق در این زمینه شکوفا و نقدپذیری و شاخص‌هایی در افراد نمایان می‌شود.

نوری با تأکید بر این که باید روی سواد مفهومی، عملکردی و چند بعدی بیش از پیش کار شود، خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین یکی از ساحت‌های شش گانه تربیت، ساحت تربیت هنری و زیباشناختی است. باید استعدادیابی در سواد هنری و زیباشناختی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد ساحت تربیتی موضوع محور در قالب تولید هنر و نقد هنر با چهار رویکرد است که مهم ترین رویکردش، احساس و معناست.

نوری افزود: هنر آفرینش بر اساس نظام معیار اسلامی است به گونه ای که مخاطب را آزرده نکند. این موضوع باید در برنامه درسی باشد؛ اما یکی از راه‌های حصول این یادگیری فیلم است.

وی عنوان کرد: باید صنعت سینما را بشناسیم و حوزه‌های مطالعاتی فیلم را بدانیم؛ فلسفه فیلم نیز اهمیت دارد و باید به پرورش تفکر و خلاقیت متربی بینجامد و در این راستا باید پلتفرمی برای فیلم‌های پخش شده داشته باشیم تا استعدادیابی در این حوزه صورت گیرد.

نوری با یادآوری اینکه باید دانش‌آموزان را توانمند کنیم تا توانمند رشد کنند، ادامه داد: در این صورت هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها می‌شود.

به گزارش ایرنا، پنجاه‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، روز شنبه ۲۰ آذر ماه با حضور حسن ملکی رییس این سازمان، جمعی از مدیران و معاونان سازمان، هنرمندان، معلمان، دانش آموزان و تعدادی از علاقمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینما فلسطین افتتاح و شب گذشته با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی