حرکت به سمت تحقیقات کاربردی حوزه‌های اُرولوژی و نفرولوژی محسوس است

به گزارش روز پنجشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر یونس پناهی امروز(پنجشنبه) در مرکز همایش های بیمارستان لبافی نژاد، در نهمین جشنواره علمی پژوهشی سینا، با تبریک به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: دانشگاه ها در دهه‌های گذشته تنها ماموریت آموزشی و توانمندسازی دانشجویان را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه پس از مدتی دانشگاه‌ها در مسیر پژوهش قدم گذاشتند، گفت: اما امروزه دانشگاه ها با حفظ ماموریت های آموزشی و پژوهشی در مسیر تبدیل دانش به فناوری و کارآفرینی قدم گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه محصول محوری زمینه به کار گیری نخبگان را در مراکز پژوهشی، درمانی و خدماتی فراهم می کند، گفت: با حرکت دانشگاه ها به سمت نسل چهارم شدن نخبگان بیشتری به کار گرفته می شوند.

پناهی همچنین نسبت به حمایت از تحقیقات در حوزه اُرولوژی و نفرولوژی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرد و گفت: در حوزه تحقیقات دانشجویی نگرش‌های خوبی ایجاد شده و ضرورت هرچه فعالتر شدن این حوزه نیاز است.

دکتر عباس بصیری رییس مرکز تحقیقات بیماری های کلیوی و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت پژوهش و چالش های پیش روی آن، اهمیت تلاشگران این حوزه را یادآور شد.

وی بر ضرورت حمایت هرچه بیشتر از حوزه پژوهش از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: با حمایت هرچه بیشتر، پژوهش های کاربردی، کارگشا و درآمدزای بیشتری در سطح کشور تولید می شود.

همچنین دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزاری، جشنواره سینا را رویدادی مهم برای قدردانی از محققان پیشکسوت و پژوهشگران جوان دانست.

وی با تاکید بر اهمیت فناوری، تولید محصول و فناوری را در امتداد پژوهش دانست و گفت: پژوهش باید کاربردی و فناورانه باشد و فناوری چیزی جدای از پژوهش نیست. البته نباید پژوهش ها تنها به مقالاتی کم ارزش ختم شده و باید در راستای فناوری مورد استفاده قرار گیرند.

دکتر ناصر سیم فروش مشاور عالی وزیر بهداشت، نیز در بخش دیگری از این جشنواره، بر ضرورت توجه به تحقیقات کاربردی تاکید کرد و افزایش سطح سلامت را مشروط به توجه هرچه بیشتر به پژوهش دانست.

این استاد پیشکسوت دانشگاه و متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری، هدف پژوهشگران کشور در حوزه سلامت را توسعه و پیشرفت کشور، کاهش آلام بیماران و کسب رضای الهی عنوان کرد.

دکتر محمد هادی رادفر نماینده هیئت داوران جشنواره سینا، در ادامه این برنامه به اهمیت حوزه اورولوژی اشاره کرد و تعداد مقالات، تعداد استنادات، h index، تعداد مقالاتی که پژوهشگر به عنوان نویسنده مسئول فعالیت کرده و تعداد مقالات پرنویسنده را از جمله شاخص های داوری در این جشنواره عنوان کرد.

در این جشنواره دکتر سید جلیل حسینی به عنوان محقق پیشکسوت برتر اورولوژیست، دکتر محمد حسین سلطانی به عنوان محقق جوان برتر اُرولوژیست، دکتر جمشید روزبه، به عنوان محقق برتر نفرولوژی، دکتر روزبه ناروئی به عنوان فلوشیپ یا رزیدنت برتر اُرولوژی انتخاب شدند.

همچنین از طرح دکتر سید محمد کاظم آقامیر با عنوان  و راه اندازی تکنیک جدید جراحی  combined direct visual imaging guided percutaneous nephrolothotomy به عنوان اختراع و ابداع برتر معرفی شد.

این جشنواره از سال ۱۳۸۳ هر دو سال یک بار به همت مرکز تحقیقات بیماری های کلیوی و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای قدردانی از محققان برتر و پویا در حوزه های ارولوژی و نفرولوژی که تا کنون معرفی نشده اند، برگزار می شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی