رویکرد جدید وزارت علوم در حمایت از فناوران برای اشتغالزایی موثر است

سیدمحمدحسن پیش بین روز چهارشنبه که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه علم و آموزش ایرنا، برگزاری هفته پژوهش و فناوری در کشور را فرصتی مناسب برای توسعه هرچه بیشتر فناوری و زمینه ساز معرفی فناوران به بازار کار دانست.

وی ضمن تاکید براینکه، دانشگاه‌ ها به طور حتم از پتانسیل و توانایی بسیاری در بخش پژوهش و همچنین توسعه فناوری برخوردارند، رویکرد جدید و عزم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در توسعه حوزه فناوری و حمایت از فناوران  کشور را به منظور اشتغالزایی هرچه بیشتر در کشور بسیار تاثیرگذار و مهم خواند.

رییس دانشگاه جامع علمی‌-کاربردی غرب استان تهران در ادامه با بیان اینکه، این مرکز دارای ۴۲ مرکز نوآوری، مرکز رشد خوشه های فناوری و کارخانه استارت آپی است، خاطرنشان کرد:طی سال ۱۳۹۹ تاکنون رویدادهای تخصصی متعددی در این مرکز برگزار شده که در برخی از آنها شاهد تجاری سازی ایده های نو و قابل ارائه به بازار بوده ایم.

وی رویداد شتاب هنر صنعت مبل، کفش و صنایع وابسته، صنعت تخم مرغ، تصفیه هوا و تجهیزات وابسته، طراحی و دوخت لباس فرم بانوان، تربیت بدنی، فناوری اطلاعات و کسب و کار معماری را از جمله این برنامه ها نام برد.

پیش بین همچنین برگزاری مسابقه پژوهشی فن کاپ، برپایی نمایشگاههای تخصصی دستاوردهای پژوهشی مراکز نوآوری و هسته های فناور، همچنین برگزاری وبینارها و کارگاه های مربوط به تجاری سازی و برندسازی، بازدید مسئولین مراکز نوآوری از پارکهای علمی و فناوری استان به منظور توانمدسازی نیروهای شاغل در هسته ها و شرکتهای نوآور را از جمله رویدادهای شتاب استارت آپی در مراکز نوآوری دانشگاه جامع علمی‌-کاربردی غرب استان تهران در هفته پژوهش و فناوری برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نوپا بودن مراکز نوآوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی و رویدادهای شتاب تخصصی در مراکز، برنامه های توسعه ای و راهبردی بومی از سوی سازمان مرکز دانشگاه در این زمینه  تدوین و ابلاغ شده است.

رییس دانشگاه جامع علمی‌-کاربردی غرب استان تهران در ادامه اظهار امیدواری کرد با تجاری سازی و حمایت از فناوران و پژوهشگران مسیراشتغال دانش بنیان و تبدیل ایده های نو به ثروت هرچه بیشتر هموارتر شود.

هفته پژوهش و فناوری با شعار “پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید” از ۲۰ تا ۲۶ آذر ماه جاری در حال برگزاری است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی