حضور۷۰ درصدی دانش‌آموزان استثنایی در مدارس

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: بیش از ۷۰درصد دانش‌آموزان به شکل حضوری و ترکیبی در کلاس حاضر می‌شوند و سایرین نیز به شکل مجازی از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

بر این اساس، در خصوص ارزشیابی و امتحانات دانش‌آموزان استثنایی، به همه استان‌ها ابلاغ شده است که بخشنامه مرکز سنجش و پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ملاک است و کلاس‌ها برای دانش‌آموزان استثنایی در مناطقی که اعلام شده، از ابتدای مهر و از اول آذر ماه به صورت حضوری دایر شوند.

بر اساس این گزارش؛ ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان باید به شکل حضوری و مطابق با آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود. ارزشیابی دانش‌آموزان استثنایی با هوش‌بر عادی متوسطه اول و دوم،‌ کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای براساس مصوبات و شیوه‌نامه‌های آموزش و پرورش عادی انجام می‌گیرد.

اگر در زمان امتحانات امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس فراهم نباشد، با تایید اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، ارزشیابی براساس شیوه‌نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره‌های تحصیلی ویژه زمان شیوع کرونا، ابلاغی ۲۳آذر سال گذشته ، انجام خواهد شد.

واکسیناسیون کامل ۷۰ درصد دانش آموزان استثنایی

در برخی از استان‌ها پایگاه‌های واکسیناسیون خاص برای دانش‌آموزان استثنایی دایر شده بود که طبق آخرین آمار تا ۱۰ روز گذشته بیش از ۷۰درصد دانش‌آموزان به صورت کامل واکسینه شدند و معلمان استثنایی نیز بیش از ۹۰درصد واکسینه شدند. کارگروه فنی وزارت آموزش و پرورش مشخص کرده که تغییرات ایجاد شده است و در به روزرسانی جدید شاد بحث استفاده دانش‌آموزان نابینا نیز انجام خواهد شد تا بتوانند از شاد استفاده کنند.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد: بیش از ۱۰هزار محتوا تولید و در کانال‌های شبکه شاد بارگذاری شده تا یک بانک اطلاعاتی برای اولیا و معلمان و دانش‌آموز باشد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی