۱۶ مدرسه در کیش بازگشایی شد

پرویز حیدری راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانبندی وزارت آموزش و پرورش هم اکنون پایه های ششم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه در صورت فراهم کردن شرایط امکان بازگشایی دارند.

وی اضافه کرد: تا کنون ۶ باب مدرسه ابتدایی تنها برای پایه ششم و ۲۲ مدرسه دوره اول و دوم دبیرستان در این جزیره با فراهم کردن شرایط از جمله گروه بندی کلاس ها، رعایت فاصله گذاری و گندزدایی مدارس اقدام به بازگشایی کرده اند.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش یادآور شد: هم اکنون حدود ۲۰ درصد دانش اموزان بالای ۱۲ سال جزیره در کلاس ها شرکت کرده اند و پیش بینی می شود اوایل هفت آینده این میزان به حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد برسد.

وی همچنین از آغاز تکمیل و تجهیز مدارس جزیره توسط پیمانکار شرکت عمران، آب و خدمات کیش خبر داد و افزود:  مدارس جزیره کیش در ۲ سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل بود و به همین دلیل برخی از امکانات آن از جمله تجهیزات سرمایشی و تهویه به عنوان نیاز اصلی بازگشایی نیازمند بهسازی است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از هشت هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است؛ در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی