واقعیت نگران‌کننده در خصوص سرمربیگری یحیی در پرسپولیس

پرسپولیس در این فصل هنوز نتوانسته خودش را به عنوان یک مدعی جدی قهرمانی معرفی کند. قهرمان ۵ دوره اخیر لیگ برتر تا قبل از بازی مقابل پیکان با کسب ۶ امتیاز در رده ششم جدول قرار داشت. نکته منفی در خصوص تیم یحیی گل محمدی در این فصل این بوده که پرسپولیس از ۵ تیم بالاسر خود در جدول با ۴ تیم بازی کرده ولی نتوانسته هیچکدام از این تیم‌ها را شکست دهد. بعد از کسب نتایج نه چندان خوب پرسپولیس در این فصل و قبل از آن حذف تلخ از لیگ قهرمانان آسیا، عده ای به انتقاد از یحیی گل محمدی پرداختند و گفتند او مرد بازی‌های بزرگ نیست . این عده همچنین با توجه به سبک بازی پرسپولیس در دربی عنوان کردند، تیم  یحیی بیش از حد محتاط بازی می کند.از همین رو بد ندیدیم تا عملکرد یحیی گل محمدی را در تقابل‌های بزرگ و مقابل تیم‌های قدرتمند داخلی و آسیایی بررسی کنیم.
نکته: نتایج پایانی بازی‌ها با احتساب ضربات پنالتی در نظر گرفته خواهد شد.
دربی
یحیی در میانه‌های لیگ نوزدهم مجددا هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت و تا امروز ۶ بار مقابل اصلی ترین رقیب خود در بازی‌های داخلی قرار گرفته است. سرمربی پرسپولیس در این دیدارها فقط یک مرتبه موفق به پیروزی شده است. ۳ بار تساوی و ۲ شکست ( در ضربات پنالتی )هم حاصل کار گل محمدی در تقابل با استقلال بوده است.
سپاهان
بعد از استقلال، سپاهان جدی ترین رقیب داخلی پرسپولیس محسوب می شود. نکته جالب در خصوص تقابل یحیی و سپاهان این است که سرمربی پرسپولیس از وقتی مجددا هدایت این تیم را بر عهده گرفته نتوانسته در جریان بازی سپاهان را شکست دهد. تنها برد پرسپولیس مقابل سپاهان با هدایت یحیی مربوط به بازی برگشت لیگ نوزدهم می شود که سپاهانی‌ها در زمین مسابقه حاظر نشدند و بازی با حکم کمیته انظباطی ۳ بر صفر به سود پرسپولیس شد.
الدحیل
پرسپولیس در زمان مربیگری یحیی گل محمدی ۲ بار در لیگ قهرمانان آسیا مقابل یکی از تیم‌های پرقدرت قطر قرار گرفت ولی هر دو بازی را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد و نتوانست عملکرد موفقی مقابل این تیم داشته باشد.
الهلال
پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا این فصل هم امید زیادی داشت تا دوباره به فینال برسد ولی تضعیف شدن در فصل نقل و انتقالات و البته خوردن به سد محکم الهلال، همه رویاهای پرسپولیس را نقش بر آب کرد. باخت ۳ گله  مقابل الهلال سنگین ترین شکست یحیی گل محمدی در دوره دوم مربیگری اش در پرسپولیس بود.
اولسان
مهم ترین بازی یحیی روی نیمکت پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا و بازی مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی برمی گردد. جاییکه خیلی‌ها منتظر اولین قهرمانی پرسپولیس در آسیا بودند، ولی این اتفاق رخ نداد و با وجود اینکه پرسپولیس با یک گل از حریفش جلو بود، با دو پنالتی نتیجه را واگذار کرد و دست یحیی و تیمش از جام قهرمانی کوتاه ماند.
بردها
پرسپولیس گربه سیاه السد در سال‌های اخیر بوده و خیلی خوب توانسته این تیم را در بازی‌های مختلف شکست دهد. یحیی گل محمدی هم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۰ موفق شد در یک بازی دیدنی، با تک گل عیسی آل کثیر این تییم متمول قطری را شکست دهد. در مرحله یک چهارم نهایی همان فصل پرسپولیس باز هم با دو گل آل کثیر تیم قدرتمند پاختاکور ازبکستان را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. دیدار فوق العاده حساس مقابل النصر عربستان که با محرومیت عیسی در صبح روز مسابقه به اوج هیجان رسید. یحیی و تیمش در آن بازی هم موفق به پیروزی شدند و با شکست النصر در ضربات پنالتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند.

251 254 
 

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی