ایران فرمول قیمت‌گذاری نفت خود را تغییر می‌دهد

شرکت ملی نفت ایران از اول ژانویه سال آینده میلادی شاخص قیمت‌گذاری نفت خام خود را برای اروپا و مدیترانه تغییر می‌دهد. این اقدام حاکی از قصد ایران برای ازسرگیری صادرات به اروپاست.
 مؤسسه آرگوس مدیا اعلام کرد شرکت ملی نفت ایران از اول ژانویه 2022 از شاخص نفت برنت به‌جای شاخص ICE Bwave برای قیمت‌گذاری نفت خامی که به بازارهای اروپا و مدیترانه می‌فروشد استفاده خواهد کرد.
در حال حاضر هیچ پالایشگاهی در اروپا نفت خام ایران را از ترس تحریم‌های ثانویه آمریکا نمی‌خرد. آمریکا در 2018 پس‌از خروج ترامپ از قرارداد برجام، تحریم‌ها علیه صنعت نفت، کشتیرانی و بانکداری ایران را دوباره اعمال کرد.

ایران فرمول قیمت‌گذاری نفت خود را تغییر می‌دهد

چین در حال حاضر علی‌رغم فشار آمریکا بر خریداران نفت خام برای معامله نکردن با ایران، تنها خریدار نفت خام این کشور است.
تغییر شاخص قیمت فروش نفت خام ایران به اروپا نشان می‌دهد این کشور قصد دارد صادرات خود به این قاره را پس‌از برداشته شدن تحریم‌ها به‌دنبال مذاکرات هسته‌ای از سر بگیرد.
مذاکرات بر سر قرارداد اتمی ایران در اوایل ماه جاری میلادی آغاز شد اما پس‌از یک هفته، ایران و آمریکا هر دو نسبت‌به موفقیت این گفتگوها بدبین بودند.
مذاکرات در پنجشنبه هفته گذشته از سر گرفته شد و آمریکا اعلام کرد در صورت شکست این دیپلماسی، آماده استفاده از گزینه‌های دیگری است.

223227

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی