اقدامات اقتصادی 100 روزه وزرا زیر ذره بین کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس

عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تقویت دیپلماسی اقتصادی اظهار داشت: کمیته دیپلماسی اقتصادی ذیل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فعالیت دارد که در هفته‌های گذشته با بررسی دقیق برنامه‌های پیشنهادی وزرا به مجلس به ویژه وزرایی که در امور اقتصاد، تجارت و بین‌الملل مرتبط هستند، بخش‌هایی که مربوط به دیپلماسی اقتصادی بوده را استخراج کرده و طی مکاتباتی از آنها خواسته‌ایم که اقدامات عملی خود را در طی ماه‌های پس از تشکیل دولت اعلام کنند.

وی افزود: این نامه‌ها برای وزیر صمت، جهاد کشاورزی، امور خارجه، نفت، امور اقتصادی و دارایی و تعداد دیگری از وزرا ارسال شده و در هفته‌های آینده هم با دریافت پاسخ از وزارتخانه‌ها، کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی ارزیابی خود را از عملکرد وزارتخانه‌ها خواهد داشت که بر آن اساس می توانیم ابعاد نظارتی مجلس بر عملکرد وزرای مرتبط با حیطه دیپلماسی اقتصادی را بررسی کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر در این خصوص متوجه شویم که نواقصی وجود دارد با وزرای مربوطه مکاتبات لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: موضوع دیپلماسی اقتصادی و نظارت بر عملکرد وزرا دراین باره یکی از مباحث مهمی است که در دستورکار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار دارد.

مقتدایی اضافه کرد: پس از ارزیابی‌ فعالیت‌های انجام شده می‌توانیم با اشراف دقیق‌تری کم‌کاری‌ها و یا نقاط قوتی که وجود دارد را پیدا کنیم و در این جهت با وزرای مربوطه تعاملات لازم را داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کمیته دیپلماسی اقتصادی در طول هفته‌های گذشته قوانین کشور مرتبط با دیپلماسی اقتصادی را استخراج کرده و برنامه‌های وزرا در این باره را جمع‌آوری کرده و پاسخ وزارتخانه‌های مربوطه در خصوص نحوه میزان و کیفیت این نوع دیپلماسی را دریافت کرده و می‌تواند چراغ راهی برای شناخت عمیق تر از وضعیت دیپلماسی اقتصادی کشور باشد تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف و تهدیدها را شناسایی کنیم.

23219

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی