رکوردشکنی «هری پاتر و سنگ‌ جادو»

به گزارش تارنمای هریتج آکشنز، یک نسخه کمیاب از چاپ اول رمان هری پاتر و سنگ جادو نوشته جی. کی. رولینگ در حراجی هریتج آکشنز به قیمت ۴۷۱ هزار دلار به فروش رفت و رکورد گرانترین نسخه به فروش رفته از مجموعه رمان‌های هری پاتر را شکست.

اما این تمام ماجرا نبود. به گفته جو مدالنا (Joe Maddalena) نایب رئیس هریتج آکشنز، این کتاب (حالا) نه تنها گرانترین کتابی است که تاکنون از مجموعه هری پاتر به فروش رفته بلکه گرانترین اثر داستانی تجاری نیز هست که در قرن بیستم چاپ شد.

مدالنا درباره این رکوردشکنی بزرگ گفت: هری پاتر و سنگ جادو دو دهه پیش روی پرده نقره‌ای آمد و نتیجه به دست آمده قدرت تلفیق ادبیات و سینما را نشان می‌دهد. این کتاب‌ها امروز پاداش استقبال از فیلم‌های هری پاتر را می‌گیرند.

پس از آن که چند ناشر انتشار رمان هری پاتر و سنگ جادو را رد کردند، انتشارات بلومزبری تنها ۵۰۰ نسخه از آن را چاپ کرد که بیشتر آنها راهی کتابخانه‌ها شدند. چند نسخه‌ای که این روزها از این ۵۰۰ جلد کتاب در حراج‌ها برای فروش گذاشته شدند،  استقبال خریداران را به خود دیدند؛  به عنوان مثال دو جلد مشابه در سال جاری میلادی به قیمت بالای ۱۳۸ هزار دلار به فروش رفتند. اما حراجی روز پنجشنبه همه رکوردهای قبلی را شکست. این حراج روی ۷۵ هزار دلار شروع شد اما دیری نگذشت که پیشنهادها بالا و بالاتر رفتند تا سرانجام این کتاب کمیاب روی ۴۷۱ هزار دلار چکش خورد و رکوردشکنی کرد.

هری پاتر و سنگ جادو دروازه ورود به دنیای فانتزی هری پاتر است که داستان کشته شدن پدرو مادر هری به دست لرد ولدرموت و داغ نشسته بر پیشانی این پسر جوان را روایت کرده و برای اولین بار فضای مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز و دنیای جادویی کوچه دراگون را به مخاطب معرفی می‌کند. این رمان که در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ پای ثابت فهرست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز بود، به ۷۳ زبان ترجمه شده و یکی از برترین رمان‌های جهان به شمار می‌رود.

سبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی