تحول آموزشی و تربیتی برای ۱۶ میلیون دانش‌آموز کشور صورت گیرد 

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حامد تقدیری روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در آغاز گام دوم انقلاب هستیم و باید اهداف بر اساس دغدغه های امام راحل و خون ریخته شده نوجوانان در این راه رقم بخورد.
وی در خصوص مدارس صدرا گفت: مدارس صدرا با هدف تحول در تعلیم و تربیت شکل گرفته است. ۱۹ سال از تاسیس این مدارس می گذرد، این مدارس دغدغه تعلیم و تربیت نسل آینده را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین تقدیری ادامه داد: مدارس صدرا ۲۰۰ شعبه و ۱۴ هزار دانش آموز دارد که این مدارس بابت تحصیل دانش آموزان هزینه ای از آنان دریافت نمی کند.

وی تربیت نیروی انسانی بر اساس اهداف سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب را رسالت مدارس صدرا دانست و گفت: تاسیس مدارس صدرا بر عهده مدیران کل استانی است که امکانات و ظرفیت هایی را ایجاد می کند.

رییس سازمان مدارس صدرا اظهار داشت: مدارس صدرا یک الگوی کوچک دولتی برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین است و رشته علوم و معارف اسلامی در مدارس صدرا به طور گسترده آموزش داده می‌شود. با این حال این مدارس با مشکلاتی همچون مشکلات نیروی انسانی، مالی و انتخاب دبیر مواجه هستند. 

وی در خصوص اقدامات مدارس صدرا نیز گفت: بیش از ۱۵ کتاب و جزوه کنکوری برای دانش آموزان در حوزه معارف اسلامی تولید شده و فایل آن به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است. برگزاری سلسله اردوهای تربیتی از دیگر اقدامات صورت گرفته در مدارس صدرا است که می تواند تعالی و رشد دانش آموزان را مهیا کند.

حجت الاسلام و المسلمین تقدیری خاطر نشان کرد: همچنین چهار کتاب با محتوای اردو در مدارس صدرا تولید شده است و تولید محتوای آموزشی در صفحات رسمی مدارس صدرا به صورت مناسبتی دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: مجموعه مدارس صدرا تولید کتاب در حوزه های مختلف را در دستور کار قرار داده است. هرچند رسانه ما را از کتاب دور کرده اما کتابخوانی می تواند به واسطه دبیران در نوجوانان رشد پیدا کند.

رییس سازمان مدارس صدرا افزود: همچنین آموزش های مناسبتی در دستور کار است. به طور مثال آموزش کنش اجتماعی در برنامه و رویداد اربعین انجام شده است. 

حجت الاسلام و المسلمین تقدیری افزود: با توجه به اولویت‌های فعالیت برای دختران برنامه‌های زیادی برای آنها در نظر گرفته شده است که از جمله آن می توان به طرح دختران قاسم در راستای تقویت مهارت ها و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی دختران و رشد و تعالی آنان اشاره کرد. همچنین ایجاد سامانه آموزش مجازی راه مربی جهت آموزش و توانمندسازی دانش آموزان، مربیان و معلمان مدارس و والدین راه اندازی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین تقدیری یادآور شد: مرکز امور خیریه صدرا با توجه به ضعف منابع مالی تلاش می کند تا با کمک خیرین به دانش آموزان مستضعف کمک کند، در این راستا حدود سه مدرسه در دو سال گذشته به واسطه کمک‌های خیرین ساخته شده است.

وی افزود: همچنین حمایت بیش از هزار دانش آموز مستضعف در مدارس صدرا که توسط مدیران مدارس معرفی شده اند در بخش آموزشی، تهیه وسایل تحصیلی، کالاهای حمایتی و برنامه‌های تربیتی صورت گرفته است.

رییس سازمان مدارس صدرا درخصوص دریافت هزینه از دانش آموزان اظهار داشت: مدارسی با عنوان صدرا در کشور مشغول فعالیت هستند که این مدارس جزو مدارس صدرا نیستند. مدارس صدرا به صورت دولتی اداره می شوند و دانش آموزان بابت تحصیل هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت کنند، تنها در برخی از مدارس دانش آموزان برای کلاس‌های فوق برنامه هزینه مختصری می‌دهند که این موارد نیز می تواند با اعلام مدیر مدرسه به مرکز خیریه صدرا رفع شود.

وی همچنین درباره شیوه استخدام در مدارس صدرا توضیح داد: سازمان مدارس صدرا بر اساس اساسنامه از آموزش و پرورش نیرو جذب می کند و خودش به صورت مستقل جذب نیروی انسانی ندارد، البته مدیران کل استانی سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تحقق اهداف با استقرار طلاب تلاش می کنند که برنامه های مدارس را اعتلا بخشند.

رییس سازمان مدارس صدرا درباره شرایط ثبت نام دانش آموزان در مدارس صدرا گفت: پیرو مصوبه ۷۶۰ شورای عالی آموزش و پرورش، پذیرش دانش آموز در مدارس صدرا برای پایه اول مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم می تواند به واسطه برگزاری آزمون، تعیین معدل، برگزاری مصاحبه یا تلفیقی از آنها صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین تقدیری خاطرنشان کرد: شرط علمی پذیرش دانش آموزان داخلی میان پایه، دارا بودن حداقل معدل ۱۶ برای مقطع متوسطه اول و حداقل معدل ۱۵ برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم است که البته در دوران کرونا به دلیل مشکلات آموزشی دانش آموزان این موضوع کمی تسهیل شده و توانمندی دانش آموزان با مصاحبه بررسی می شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی