اول دی؛ آغاز ارکسترهای بنیاد رودکی و کنسرت‌های موسیقی

مهدی افضلی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: نزدیک به ۲ سال است ارتباط حضوری هنرمندان و هنردوستان به دلیل شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا منقطع شده و این موضوع خسارتی برای حوزه هنر است؛ هرچند در بنیاد رودکی از همان ابتدای شکل‌گیری این شرایط دنبال راه‌های جایگزین برای حفظ ارتباط میان هنرمندان و هنردوستان بودیم که نتیجه آن برگزاری ده‌ها رویداد آنلاین هنری شامل کنسرت‌ و نمایش آنلاین در تالارهای وحدت و رودکی بود.

وی افزود: این موضوع، زمینه‌ای برای آینده فراهم کرد که امکان دسترسی بیشتر مخاطبان برای اجرای رویدادهای هنری فاخر در اقصی نقاط کشور فراهم شود. در واقع محدودیت‌های کرونا به نوعی زمینه‌سازی منجر شد که این امر در آینده و در شرایط پساکرونا در مجموعه بنیاد رودکی دنبال خواهد شد. همچنین زمینه نمایش رویدادهای فاخر هنری را در دورافتاده‌ترین شهرهای کشور فراهم می کنیم.

مدیرعامل بنیاد رودکی، خاطرنشان کرد: پیرو سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرایط عمومی جامعه که رو به بهبود و کنترل همه‌گیری است، اجراهای پیوسته هنری را در دستور کار داریم. گروه‌های موسیقی و نمایش درخواست‌های خود را ثبت کرده‌اند و از ابتدای دی‌، صحن تالارها شاهد اجراهای هنری با حضور تماشاگر خواهد بود. همچنین ارکسترهای بنیاد رودکی نیز از همین تاریخ اجراهای خود را آغاز می‌کنند.

به گفته افضلی، نخستین اجرای ارکسترها به پاسداشت هنرمندان درگذشته در ایام کرونا، یادبودی برای این هنرمندان خواهد بود که منتخب ارکسترهای بنیاد رودکی یکم دی ماه به روی صحنه می روند و پس از آن نیز برنامه اجرای ارکسترها پیوسته ادامه دارد.

برگزاری جشنواره‌های فجر به میزبانی بنیاد رودکی

وی با بیان اینکه بنیاد رودکی مانند همیشه میزبان جشنواره‌های فجر خواهد بود، تاکید کرد: پس از یک دوره غیبت تماشاگران، این بار با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جشنواره‌های فجر به صورت حضوری و به میزبانی بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

افضلی گفت: هنر، روح جامعه را زنده، پویا و متعالی نگه‌ می‌دارد و امروز بیش از همیشه به این پویایی نیاز داریم. بخشی از پشت سر گذاشتن شرایط دشوار همه‌گیری کرونا با پویایی جامعه و با ارتباط میان هنرمندان و هنردوستان شدنی است. در بنیاد رودکی با تمام توان برای رسیدن به این کلان هدف آماده هستیم.

مدیرعامل بنیاد رودکی، افزود: شرایط ناشی از همه گیری و تعطیلی سالن‌ها فرصتی فراهم کرد که به نوسازی مجموعه‌های بنیاد رودکی بپردازیم و هنرمندان و هنردوستان در این فصل تازه‌ هنر با فضای بهسازی شده تالارها مواجه‌اند. تلاش مان این بود نشاط را بیش از پیش به جامعه بازگردانیم و این بخشی از رسالت اجتماعی مجموعه ما است.

 هفته گذشته ۱۰ درخواست برگزاری کنسرت موسیقی به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد.

سبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی