جزئیات سیزدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی/ بادامچیان: انتخابات ریاست جمهوری یک نبرد بود/ عکس‌

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیزدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی با حضور آیت الله محسن اراکی و نمایندگانی از چند کشور خارجی در سالن همایش های دارالولایه قم برگزار شد.

 حسین انواری، رئیس ستاد برگزاری سیزدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی، در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد اعضای قدیمی حزب مؤتلفه اسلامی و درگذشتگان این حزب در طی سه سال گذشته، گفت: طی چند ماه گذشته بحث ثبت نام و احراز صلاحیت افراد متقاضی عضویت در شورای مرکزی حزب پیگیری شد و در نهایت 76 نفر تأیید صلاحیت شدند که از بین آنها باید 35 نفر انتخاب شوند.

سیزدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی برگزار شد/ انواری: تحزب جزء لاینفک مردم سالاری است/ بادامچیان: انتخابات ریاست جمهوری یک نبرد بود/ آیت الله اراکی: باید فقه احزاب شکل بگیرد + قرائت پیام آیت الله نوری همدانی و گزارش تصویری

وی افزود: یک کار جمعی برای برگزاری این مجمع صورت گرفته که امیدواریم رضایت تمام اعضا را به همراه داشته باشد و آثار آن موجب تحول و بازنگری در جایگاه حزب در نظام جمهوری اسلامی شود و بتوانیم الگویی را در تحزب جاری کنیم.

سیزدهمین مجمع عمومی مؤتلفه اسلامی

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما این باب شده که هرکسی می خواهد مطرح شود می گوید من حزبی نیستم در صورتی که تحزب جزء لاینفک مردم سالاری است و این نوع سخنان درست نیست و امیدواریم بتوانیم با اتکا به گام دوم انقلاب یک الگوی درست حزب اسلامی با محوریت تبعیت از ولایت تبیین کنیم.

پیام آیت الله نوری همدانی

 آیت الله حسین نوری همدانی نیز در پیامی به سیزدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه تحزب همراه با تهذیب یک نیاز ضروری برای تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: رمز و راز حیات حزب اسلامی به تعبیر امام خمینی(س) دعوت به خداست؛ اگر تحزب به سمت دعوت به خود و کسب قدرت میل پیدا کند میل به افول و اضمحلال پیدا کرده است.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه احزابی که سر در آخور دیگران داشته و به فکر خود بوده اند به تدریج نام و یادشان از تاریخ معاصر محو شد، تصریح کرد: حزب اسلامی به همت امام راحل در دهه 40 شکل گرفت، مؤمنینی که در هیئات جمع شدند و تصمیم گرفتند امام را یاری کنند اولین تحزب اسلامی مبتنی بر ولایت را شکل دادند.

وی با بیان اینکه جمعی از آن مؤمنان که پایه گذار حزب بودند در راه اسلام و امام به شهادت رسیدند و صداقت خود را در این مسیر الهی نشان دادند اظهار داشت: احزاب باید سهم خود را در تولید قدرت ملی ایفا کنند، وحدت ملی و انسجام اسلامی در پدیداری اقتدار ملی مهم است.

آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: احزاب باید در مسیر مبارزه با دشمنان اسلام به ویژه استکبار جهانی برای ارتقاء وحدت ملی و اتحاد روزافزون نیروهای مؤمن و پایبند به انقلاب برنامه داشته باشند و بر وحدت قلوب در مسیر واحد اصرار کنند و اصل را بر گفت و گو آن هم بر منطق قرآنی و الهی قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه تشکل ها باید راه و روش اعتصام به حبل الله را بیابند و در این مسیر جایی برای اختلاف باقی نگذاشته و صدای دشمن را خوب شناخته و در داخل بازتاب ندهند و در برخورد با منافقان تردید به خود راه ندهند گفت: امروز باید دقت داشت که دشمن شناس باشیم و در معرفی کوشش کنیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: حزب مؤتلفه اسلامی با سابقه بیش از 60 سال سیاست ورزی در سپهر ایران که در گام نخست انقلاب با بصیرت و جانفشانی یاور آن بود، در گام دوم نیز می تواند با تدبیر، جوانگرایی و توسعه تشکیلاتی و بازبینی در ساختار و سیاست ها در راه میل به اهداف مد نظر رهبر انقلاب اسلامی باشد.

سیزدهمین مجمع عمومی مؤتلفه اسلامی

بادامچیان: انتخابات ریاست جمهوری یک فعالیت انتخاباتی نبود بلکه یک نبرد بود

 اسدالله بادامچیان نیز در این مراسم با بیان اینکه دوره دوازدهم حزب مؤتلفه بسیار سخت و پرکار بود، گفت: دولت و دستگاه های مرکزی اکثرا در اصلاح طلبان بود که تمایل به سازش با غرب داشتند که با مشی انقلابی مؤتلفه مغایر بود و سیاست های غلط کشور را دچار نا به سامانی و تورم و مفاسد گوناگون کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: ما در این دوران باید به مصلحت انقلاب و سیاست کلان تحمل می کردیم و در زمینه مطالبه گری باید با تدبیر خاصی حرکت می کردیم تا دشمنانی که چشم به اغتشاش در کشور داشتند سوء استفاده نکنند و گذار از این مرحله با نهایت آرامش و رأی مردم و کنار گذاشتن جریان های غیرهمراه به سرانجام برسد.

وی با تأکید بر اینکه افراط و تفریط های گوناگون کار را در این دوره برای دوست داران انقلاب مشکل کرده بود، تصریح کرد: اختلافات داخلی اصولگرایی خطر خروج از خطوط صحیح را بالا می برد ولی مؤتلفه توانست با عنایت الهی و تدبیر مسئولان و همت یاران، در سایه سار ولایت این دوران را به پایان بیاورد.

بادامچیان با اشاره به افزایش هزینه های حزب به سبب تورم و رکود اقتصادی خاطرنشان کرد: با وجود این مشکلات توانستیم حزب را به خوبی اداره کنیم و بدهی های معوقه را پرداخته و سامان مالی برقرار کنیم. در عین این مشکلات در تمام صحنه های سیاسی حضور پرشور داشتیم و در شورای وحدت و شورای ائتلاف نیز عضویت پیدا کردیم و در استان ها نیز کمک به برقراری وحدت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در این دوران پنج انتخابات مهم داشتیم، گفت: یکی انتخابات شورایاری ها و محله یاری های تهران بود که اصلاح طلبان به دنبال پیروزی در آنها برای مقدمه چینی برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس آینده بودند و مؤتلفه با سازماندهی نیروها توانست 70 درصد به موفقیت برسد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم، یادآور شد: در این انتخابات با شعار وحدت وارد شدیم و از استان ها هم خواسته شد تا افراد واجد شرایط با ۹ شاخص انتخاب شوند؛ 27 نفر از اعضای تهران نیز برای مجلس معرفی شدند و در مسیر وحدت سه نفر در لیست نهایی قرار گرفتند و رأی خوبی هم کسب کردند.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس یازدهم حدود پنج هزار و 300 نشست با اعضای شورای ائتلاف و دیگران برگزار شد، گفت: حدود 200 جلسه برای تفاهم بین نامزدهای رقیب برگزار شد؛ 460 گزارش انتخاباتی دریافت شده و بیش از پنج هزار پیامک در این خصوص برای اعضا ارسال شده است.

بادامچیان اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری یک فعالیت انتخاباتی نبود بلکه یک نبرد بود و اصلاح طلبان با دیگر گروه ها به مقابله پرداختند و در میان اصولگرایان بین اینکه چه کسی می تواند راهگشا باشد و می تواند مشکلات را حل کند بحث بود و نهایتا با تکیه بر وحدت، آقای رئیسی به عنوان نماینده و کاندیدای راهگشا انتخاب شد.

وی گفت: 200 مورد تجمع انتخاباتی داشتیم و تنها در تهران 100 هزار پوستر رئیس جمهور منتخب توزیع شد. در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز کار عظیمی صورت گرفت و پنج هزار نفر در کشور شناسایی شدند که در 14 رشته دانشگاهی و 11 گروه تخصصی تقسیم شدند. سیاست کلان مؤتلفه در تمام این بخش ها همکاری، همفکری و تعامل با حفظ سیاست های اصلی است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه حزب مؤتلفه با 42 کشور رابطه دارد، افزود: این مسأله برای یک حزبی که دولت هم در اختیار ندارد بسیار جایگاه مهمی است. ارتباط حزب با احزاب کشورهای منطقه و دیگر کشورهای دوست بسیار خوب است.

سیزدهمین مجمع عمومی مؤتلفه اسلامی

آیت الله اراکی: قبل از اینکه احزاب به وجود آیند باید فقه احزاب شکل بگیرد

آیت الله محسن اراکی نیز در سیزدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به اینکه جوهر، خط سیر و سیاست های مؤتلفه که برگرفته از بیانات و سیاست های امام راحل(س) است، اصل کار تشکیلاتی در قرآن کریم را مورد توجه قرار داد،  گفت: در قرآن کریم تأکید بر نظام تشکیلاتی حاکم بر جهان شده است؛ بخش مهمی از سوره صافات به نظام تشکیلاتی حاکم بر جهان پرداخته است.  

دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: تشکیلات در سراسر بخش های جهان حضور دارد و این نظام تشکیلاتی به گونه ای است که سلسله مراتب در آن وجود داشته و برای هر بخش و نیروی کارگذار جایگاه ویژه ای تعریف شده است. کارکرد این نظام تشکیلاتی تسبیح الهی است. در نظام بشری نیز باید همین الگو پیاده شود؛ در تشکیلات ما هم باید تسبیح الهی، عدل الهی، قدرت الهی و… تجلی پیدا کند.

وی با بیان اینکه تفاوت جامعه الهی و غیرالهی ذکر و غفلت است، تصریح کرد: تمام بخش های جامعه الهی از ذکر الهی برخواسته و  بر مبنای ذکر الهی شکل می گیرد در صورتی که شاخصه اصلی جوامع غیرالهی غفلت است.

اراکی با بیان اینکه شاید لازم باشد در حوزه ها فقه تشکیلات و احزاب محقق شود، اظهار داشت: قبل از اینکه احزاب به وجود آیند باید فقه احزاب شکل بگیرد و پایه تمام این ها فقه الهی است. باید از حوزه ها خواسته شود که به چنین مسأله ای بپردازند. هر علمی بر پایه یک پرسش تولید می شود. باید از حوزه ها پرسش شود تا پاسخ علمی و استدلالی در خصوص فقه تشکیلات داده شود.

جزئیات سیزدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی/ بادامچیان: انتخابات ریاست جمهوری یک نبرد بود/ عکس‌

وی به هویت تشکیلات مبتنی بر قرآن و فقه الهی اشاره کرد و گفت: دو شاخصه اصلی هویت حزب اسلامی را تشکیل می دهد که در دو آیه قرآن کریم به این مسأله تاکید شده که بخش مثبت این شاخصه شامل تولی خدا و رسول و ائمه معصومین(ع) است. هر نظام حزبی هویت خود را باید از ولایت الهی بگیرد.هر تشکیلات حزبی باید پیوسته و وابسته به ولایت الهی باشد. اگر تشکیلاتی مبتنی بر ولایت الهی حرکت نکند خواسته یا ناخواسته حرکتش مبتنی بر ولایت دشمنان خدا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شاخصه منفی بیان شده در قرآن کریم درخصوص هویت حزب اسلامی این است که باید در برابر کفر و دشمنان خدا موضع داشته باش. اگر در هر تشکیلات و نظامی ذره ای از تمایل به طاغوت وجود داشته باشد خارج از ولایت الهی است. کسانی که ذکر غیر خدا و دشمنان خدا را سرلوحه کار خود قرار داده اند ممکن نیست ذره ای محبت و طلاقی بین آنها و ولایت الهی وجود داشته باشد.

گفتنی است، شخصیت هایی از چند کشور خارجی از جمله سفیر جمهوری نیکاراگوئه در ایران، رایزن سیاسی سفارت فدراسیون روسیه در ایران، سفیر و هیأت بلندپایه جمهوری دموکراتیک خلق کره(کره شمالی) در ایران، نماینده دبیراول سفارت ژاپن در ایران، رئیس دفتر مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در ایران، رئیس مرکز فرهنگی و هنری تبیان افغانستان، نماینده حزب حرکت اسلامی افغانستان، نماینده طلاب بلتستان پاکستان و دبیر کل حزب مزاری افغانستان در سیزدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی در سیزدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی حضور داشتند و همچنین سفرای کشورهای چین، کره شمالی، افغانستان، لبنان و فلسطین در ایران در پیام‌ های جداگانه‌ای برگزاری موفق سیزدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی را تبریک گفتند.

2323

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی