نماینده چالوس: دولت فعلی و حتی بعدی آمریکا نباید بتوانند از توافق خارج شوند

محمدعلی محسنی بندپی روز یکشنبه با اشاره  به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست، افزود: با خروج ترامپ از توافق هسته ای این دیدگاه رهبری برای مردم و حتی دولتمردان بیش از پیش نمایان شد که نباید به دشمن اعتماد کرد و در این دور از مذاکرات، دولت سیزدهم با در نظر گرفتن منابع ملی، مذاکرات را به پیش خواهد برد.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم با تیمی متشکل از حدود ۴۰ نفر با تمام قوا و توان بدون اینکه معیشت و رفع مشکل اقتصادی مردم را به این دور از مذاکرات گره بزند، برای مطالبه به حق نظام اسلامی که همان رفع تحریم هاست، در تلاش است.

وی گفت: دولت سیزدهم با درس گرفتن از توافق قبلی، در این دور از مذاکرات با در نظر گرفتن منافع ملی، هوشمندانه با طرف مقابل در حال مذاکره است تا قرارداد احتمالی صورت گرفته از ضمانت اجرایی بالایی برخوردار باشد.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در خانه ملت، با بیان اینکه دولت قبلی با عجله و شتاب در حالی با آمریکا و همپیمانانش به یک توافق دست یافت که از تضمین کافی برای منافع نظام برخوردار نبود، تصریح کرد: توافق قبلی به علت اینکه از ضمانت اجرایی برخوردار نبود، باعث شد تا آمریکا به راحتی از توافقنامه خارج شود و علاوه بر اینکه به هیچ از تعهدات خود عمل نکرد، بلکه تحریم هایب ظالمانه بیشتری را علیه کشورمان وضع کرد.

محسنی گفت: در این دور از مذاکرات اگر توافقی شکل بگیرد باید آن قدر از ضمانت اجرایی بالایی برخوردار باشد تا دولت فعلی و حتی دولت بعدی آمریکا و یا کشورهای اروپایی، نتوانند از توافق خارج شوند و این آن چیز مهمی است که دولت سیزدهم به دنبال آن است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که در تمام این سال ها به تمام مفاد توافق گذشته پایبند بوده است، افزود: آمریکا و اروپا باید به این مواضع نظام اسلامی احترام بگذارند و از اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان خودداری کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه آمریکا و متحدانش پرونده هسته ای را بهانه و دست آویزی برای تداوم دشمنی خود با نظام اسلامی قرار داه اند، گفت: آمریکا و متحدانش باید به مفاد اصلی برجام و توافق بازگردند و ضمن پرهیز از حاشیه ها، با رویکرد و نگاه واقع بینانه ، به دنبال دستیابی به یک تواقف همه جانبه با نظام اسلامی باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود : آمریکا در حالی جمهوری اسلامی را ناقض حقوق بشر می داند که با تحرذیم دارو و هواپیمااهای مسافری و دخالت در ترور دانشمندان هسته ای کشورمان، خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است و در این دور از مذاکرات نیز باید با پرهیز از رویکرد قلدرمابانه خود، به خواسته های به حق ایران برای دادن تضمین کافی در این دور از مذاکرات تن بدهد.

محسنی ادامه داد: جریان ها و گروه های سیاسی دلسوز نظام ، اقشار مختلف جامعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تایید بر دیدگاه های رهبری مبنی بر اینکه نباید به دشمنان اعتماد کرد، با تمام صلابت و قدرت پشتیبان قوی برای دولت سیزدهم باشند تا با در نظر گرفتن منافع ملی، این دور از مذاکرات را با موفقیت به پیش ببرد.

وی گفت: باید با درس گرفتن از توافق گذشته، در این دور از مذاکرات بیشترین نفع و استفاده را ببریم و با تکیه بر توان داخلی و سرمایه گذاری بیشتر، مسیر استقلال، رشد و توسعه بیش از پیش نظام اسلامی را با بهره گیری اصولی از امکانات فراهم تر کنیم.

این نماینده مجلس افزود : دولت سیزدهم با توجه به دیدگاه و مواضع رهبری مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن بودن، تنها با در نظر گرفتن عزت و منافع ملی، مذاکرات را تا به نتیجه رساندن مطالبه به حق نظام اسلامی پیش خواهد برد.

2123231

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی