مدل توانمندسازی بنیاد برکت در بیش از ۱۲ هزار روستا پیاده شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش، محمد ترکمانه روز شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز پانردهمین سال فعالیت بنیاد برکت افزود: قرار است سال آینده تعداد ۱۲ هزار روستا به ۲۰ هزار روستا برسانیم که حدود ۶۵ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ۵۵۰ شهر تحت پوشش این طرح قرار گرفته است، اظهار داشت: طرح اشتعال زایی این مجموعه در ۳۷۰ شهرستان از تمام استان ها اجرا شده است.

ترکمانه گفت: بنیاد برکت کمک کرد با استفاده از ظرفیت های مردمی، افراد توانمند شوند و موضوع اشتغال به سرانجام مطلوب برسد. 

وی افزود: بنیاد برکت بعد از حدود سه سال مطالعه در مدل های مختلف در سراسر جهان برای توانمندسازی به خصوص در مناطق محروم، اقدام به ارایه یک مدل، کرده است.

ترکمانه بیان کرد: اشتعال به خصوص خرد و خانگی در کشور سال ها موضوع مطرح بوده و اقدامات مختلفی انجام شده است.  

وی تعداد کل پروژه در دست اجرا این مجموعه را ۴۸ هزار طرح اعلام کرد و گفت: بیش از ۳۷ هزار پروژه عمرانی در سراسر کشور توسط بنیاد برکت انجام شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بخش هایی از این پروژه ها شامل مدرسه، مراکز فرهنگی، آب رسانی، مساجد، مراکز بهداستی و درمانی است که در مناطق محروم سال ها دغدغه بود که این بنیاد با استفاده از ظرفیت مردمی و با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام به سرانجام رسانده است.

تکمیل ۱۸۰۰ مدرسه تا پایان امسال 

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه توسط بنیاد برکت در حال ساخت است که یک هزار و ۸۰۰ مدرسه ساخته شده و بقیه هم تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

ترکمانه ادامه داد: تمرکز بنیاد برکت در شروع فعالیت عمده خود در حوزه زیربنایی و اقتصادی کشور با هدف توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم بوده است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی