وزیر علوم: در نظرنگرفتن رشته معلمی در نظام آموزشی از مشکلات کشور است

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل امروز – شنبه – در مراسم روز ملی پژوهش دانش آموزی که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، افزود: آموزش حرفه ای دبیران با برنامه ریزی مناسب یکی‌از مهم ترین اقداماتی است که باید در آموزش و پرورش انجام شود.

وی ضمن تبریک فرارسیدن هفته پژوهش‌ و فناوری اظهار داشت: شعار امروز “پژوهش و فناوری، مدرسه و دانشگاه” است و واقعیت این است که بنیان علم و فناوری در وزارت آموزش و پرورش است. کشورهایی که آموزش و پرورش خود را قدر می‌دانند و بر صدر می‌نشانند در عرصه‌های علمی و بین‌المللی پیشتاز هستند.

وزیر علوم ادامه داد: رییس جمهوری اعلام کرد که هزینه کردن برای آموزش و پرورش بهترین نوع سرمایه گذاری است، بهترین نوع سرمایه گذاری برای یک کشور در حوزه منابع انسانی است، بنابراین باید با یک برنامه ریزی منسجم در زمینه علم و دانش و بهره گیری از منابع انسانی می توان آینده خوبی را برای کشور رقم زد.
زلفی گل خاطرنشان کرد: یک معلم زمانی می تواند یک دانش آموزان موفق به جامعه تحویل دهد که بتواند فرزند را در همه زمینه ها آماده پرورش دهد.
وی افزود: در نظرنگرفتن رشته معلمی در نظام آموزشی یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن روبه رو هستیم، این موضوع اهمیت بسیاری دارد چراکه یک معلم باید در گام نخست تخصص لازم را برای آموزش داشته باشد، سپس به تربیت دانش آموزان بپردازد.

وزیر علوم یادآور شد: باید برای تخصصی تر شدن معلمی شیوه‌نامه تنظیم شود تا آموزش معلمان در دستور کار قرار گیرد.
زلفی گل تصریح کرد: آموزش پژوهش‌محور شیوه و روش خاص خود را دارد، بنابراین برای افتخار به هویت و گذشته خود باید این کار را از آموزش و پرورش آغاز کرد.
زلفی گل تاکید کرد: با قدردانی از تلاش های معلمان امکان مسیر پیشرفت میسر می شود، در واقع در صورتی که معلمی آرزوی نخبگان باشد، مسیر درست در کشور طی شده است.

به گزارش ایرنا، آیین تجلیل از دانش آموزان و هنرجویان پژوهشگر و فناور برگزیده امروز در تالار فرهنگ در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی