امام جمعه سنندج: گرانی روزافزون شده، دولت کاری کند

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که با حضور نمازگزاران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با تبریک روز پرستار اظهار کرد: پرستاری رسالت بسیار بزرگ و خطیر است و خداوند در دل کسانی که در این مسیر قرار می‌گیرند نور رحمت و مهربانی می‌دمد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند این انسان‌ها را مورد تعریف و تمجید قرار می‌دهد و به راستی این عزیزان نمونه و نماد ایثار و مقاومت هستند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: حضرت زینب به راستی الگوی ایثار و از خودگذشتگی برای تمام بانوان جهان است.

وی رفع نیاز کشور به واکسن کرونا را بزرگترین کار دولت سیزدهم نام برد و گفت: این مهم نقش زیادی در کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر این ویروس داشت اما بازهم از دولت انتظار داریم با برنامه‌ریزی مناسب در مسیر رفع مشکلات اقتصادی جامعه هم قدم‌های اساسی بردارد.

ماموستا رستمی اذعان داشت: نرخ تورم و قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش است و این فشار زیادی به جامعه به ویژه قشر ضعیف وارد کرده است لذا دولت باید جلو این موضوع را بگیرد.

وی گفت: نرخ کالاهای اساسی و مواد مصرفی مردم با سرعت زیادی در حال افزایش است و این موضوع توان خرید خانواده‌ها را به شدت پایین آورده است. امام جمعه سنندج اضافه کرد: پیامبر مکرم اسلام فرموده است فقر از بزرگترین آسیب‌هاست چرا که وقتی فقر و نیاز از دری وارد می‌شود دین و ایمان از در دیگر خارج می‌شود.

وی در ادامه به موضوع سودبانکی و دیدگاه دین اسلام در این راستا گریزی زد و گفت: امروز تمام تلاش مسئولان و دولتمردان ما تحقق بانکداری اسلامی و حذف سود است. امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: سود و ربا در مکتب اسلام حرام است و این دستور مکتب پیامبر و قران کریم است که لقمه حرام موجب می‌شود عبادت تا ۴۰ روز بعد از آن از انسان قبول نشود.

23231

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی