آمار رسمی تکاندهنده از روستاهای دچار تنش آبی

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون متبوعش با محرابیان وزیر نیرو گفت: در حال حاضر از یک سو با خشکسالی‌های چند ساله روبرو هستیم و برای تأمین آب دچار مشکل شده‌ایم و از سوی دیگر در آستانه تدوین بودجه سال 1401 قرار داریم، بنابراین این جلسه با حضور وزیر نیرو به منظور بررسی محورهای فوق برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه تأمین منابع مالی برای آبرسانی به شهرها و روستاها مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در حال حاضر 10 هزار روستا با تنش آبی روبرو هستند. استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی اقدام مناسبی بود که در حال حاضر در حال انجام است، همچنین وزارت نیرو توانسته بیشترین تخصیص را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: امروز برای شهرهای بزرگ موضوع انتقال آب از دریا مطرح است. باید نقش بخش خصوصی در این زمینه پررنگ شود، به دنبال آن هستیم تا برای تابستان سال آینده در شهرها و روستاها کمتر شاهد مشکل کمبود آب باشیم.

رضایی‌کوچی تاکید کرد:با همکاری مناسب مجلس و وزارت نیرو به ویژه در بحث بودجه سال آینده، شرایط شهرها و روستاها از نظر تأمین آب شرب بهتر خواهد شد.

217

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی