ضیافت ستاره‌ها روی تشک کشتی

امیررضا احمدی؛ مرحله نیمه‌نهایی و فینال لیگ برتر کشتی آزاد، امروز در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود تا تب داغ کشتی یک بار دیگر بین طرفداران ورزش اول کشور بالا بگیرد. ابتدا از ساعت ۱۰ صبح در مرحله نیمه نهایی، تیم‌های سهند ارس و فولادین ذوب آمل مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و در سوی دیگر، تیم‌های صنایع مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی باید پنجه در پنجه یکدیگر بیندازند. در ادامه عصر امروز دیدار های رده بندی و فینال برگزار می‌شود تا چهره قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد مشخص شود.

جنگ مربیان؛ داغ‌تر از سرشاخ کشتی گیران

با نگاهی به نیمکت تیم‌های حاضر درمرحله پایانی لیگ کشتی، می‌توان تب داغ نبرد بین مربیان را به خوبی حس کرد. جایی که چهره‌هایی نظیر علیرضا رضایی، رضا یزدانی، مصطفی میرعمادیان و بهنام طیبی باید در قامت سرمربی کنار تشک بایستند و شاگردانشان را هدایت کنند. قهرمانانی که هرکدام روزگاری در میانه تشک افتخار آفرینی می‌کردند و حالا دیدن آن‌ها کنار تشک می‌تواند یکی از جذابیت‌های لیگ امسال باشد؛ مچ‌اندازی گوش شکسته‌هایی که در ماه‌های اخیر حسابی تلاش کرده‌اند تا در روز جمعه همه رقبا را کنار بزنند و جام قهرمانی را به ویترین افتخارات خود ببرند. مطمئنا شطرنج این گوش شکسته‌های کار کشته، جذاب و دیدنی خواهد بود.

ضیافت ستاره‌ها روی تشک کشتی

پس از مسابقات جهانی نروژ خداراشکر سالن‌های کشتی دوباره پر شده و می توانیم به بالا رفتن آمار کشتی گیران و نیروی انسانی خوش‌بین باشیم

سهند ارس و فولادین ذوب آمل؛ جدال مرگ و زندگی

وقتی در یک سوی تشک علیرضا رضایی، مرد نقره‌ای المپیک ایستاده باشد و در سوی دیگر مصطفی میرعمادیان، چهره نام آشنای کشتی پایه، مطمئنا قرار است یک جنگ تمام‌عیار فنی و تکنیکی بر روی تشک اتفاق بیفتد. تیم سهند ارس که امسال با هدایت علیرضا رضایی وارد مسابقات شد، از ستاره‌های مختلفی مانند علیرضا کریمی، امین طاهری، امیرمحمد یزدانی و زاگیر شاخیف در ترکیب خود بهره می‌برد و موفق شده آرتور نایفونوف، نفر سوم جهان و المپیک را هم جذب کند تا حسابی اسبش را برای بالا رفتن از سکوی قهرمانی لیگ، زین کند. در سوی مقابل اما فولادین ذوب آمل، اگر چه در مرحله مقدماتی بیشتر از نفرات جوان استفاده کرد اما در مرحله پایانی در نقل و انتقالات توانست شاه مهره‌های کشتی را جذب کند تا نشان دهد که فقط در فکر قهرمانی است. جذب حسن یزدانی، امیرحسین زارع و دو کشتی گیر خارجی مهم‌ترین اقدام آن‌ها در این مدت بود. تیم فولادین ذوب آمل ۲ سهمیه خارجی‌اش را با «محمدحبیب کادزی» و «عباس گادجی» پر کرده است. این دو ستاره نام آشنا در دنیای کشتی، به نظر می‌توانند نقش مهمی در موفقیت نماینده آمل داشته باشند و به‌نظر از حالا باید ۲ برد قطعی را برای تیم آمل در اوزان ۶۱ و ۷۴ کیلوگرم کنار گذاشت. محمد حبیب کادزی اصالت روسی دارد اما برای بلاروس کشتی می‌گیرد. عباس گادجی ماگومدوف نیز ستاره این‌روزهای تیم روسیه است که در جهانی نروژ تمام رقبایش را با امتیاز عالی و یک‌طرفه شکست داد. مطمئنا نبرد این دو تیم، می‌تواند همان جنگ ستارگانی باشد که لیگ ایران منتظر وقوع آن است.

ضیافت ستاره‌ها روی تشک کشتی

صنایع مازندران و دانشگاه آزاد؛ کار نه چندان سخت پلنگ جویبار

نام پلنگ جویبار و رضا یزدانی به تنهایی کافی است تا عیار بالای یک مسابقه مشخص شود. امروز در دیگر مسابقه نیمه نهایی، صنایع مازندران که با هدایت رضا یزدانی وارد مسابقات شده، باید در مقابل دانشگاه آزاد بهنام طیبی قرار بگیرد که مهره‌های چندان مطرحی جذب نکرده و با چهره‌های جوان به لیگ آمده تا پیش‌بینی این کشتی کار دشواری نباشد. یزدانی که سال گذشته حواشی زیادی را با تیمش در لیگ تجربه کرد، امسال با استفاده از «محمود اسماعیل پور»، پیر دیر کشتی و استاد خودش سعی کرده وزن فنی تیمش را بالا ببرد و با بهره بردن از نفراتی مانند رحمان عموزاد، ماگمدوف و قاسم پور خود را به یک قدمی فینال برساند. اگر چه حواشی مصدومیت و اخراج کامران قاسم‌پور امسال هم تیم یزدانی را از حاشیه بی‌نصیب نگذاشت اما او در این مدت به دور از هیاهو سعی در حفظ آرامش در اردوی تیمش داشت تا با پیروزی بر دانشگاه آزاد، جاده قهرمانی را هموارتر کند. ماگومد رسول گادژی ماگمدوف، قهرمان سال ۲۰۱۵ جهان، همان کشتی گیری که در جهانی لاس وگاس ۲۰۱۵ موفق شد با شکست حسن یزدانی در فینال ۷۴ کیلو به طلا برسد، در مرحله مقدماتی یکی از وزنه‌های یزدانی بود و به نظر می‌رسد یزدانی در دور نهایی هم حساب ویژه‌ای روی او باز کرده.

ماگمدوف در دور رفت با نظر رضا یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به روی تشک رفت و بعید نیست این کشتی‌گیر ۷۴ کیلوگرم در دیدار نیمه‌نهایی هم در وزن ۷۰ کیلوگرم روی تشک برود.

ضیافت ستاره‌ها روی تشک کشتی

*خواندن این مطلب را از دست ندهید؛ بازگشت سعید معروف به تیم‌ملی؟او خداحافظی کرده است*

لیگ منهای ایران مال؛ جذاب تر از همیشه

در سال‌های اخیر، لیگ کشتی ایران به قدری تک‌قطبی شده بود که تیم بیمه رازی و بعد از آن هم ایران مال، با هزینه فراوان همه ستاره‌ها را به تیم خود می‌بردند و پادگان سایر تیم‌ها خالی می‌شد تا شاهد یک لیگ تک‌قطبی باشیم که در نهایت این تیم‌ها جام را به خانه می‌بردند. در لیگ امسال اما، نبود این تیم‌ها باعث شده تا توازن در بین تیم‌های دیگر رعایت شود و همه تیم‌ها از کشتی گیران مدعی بهره ببرند که همین هم پیش‌بینی کشتی‌های دور نهایی را سخت‌تر کرده تا جایی که دست‌کم، سه تیم از چهار تیم حاضر در نیمه نهایی شانس حضور در فینال را دارند و نمی‌توان از قبل چیزی را پیش‌بینی کرد. از سوی دیگر برگزاری لیگ در بازه زمانی چندماهه و خارج شدن آن از قالب متمرکز، باعث شده تا دیگ جوشان کشتی یکبار دیگر حرارت داشته باشد و همه چیز در ۲۴ ساعت خلاصه نشود. در سال‌های قبل به این سبک کم‌رمق عادت کرده بودیم اما امسال لیگ کشتی با قالبی بهتر برگزار شد که همین هم باعث شد تا برگزاری آن در شهرهای مختلف، با استقبال گسترده‌ای مواجه شود و جریان رقابت به رگ‌های ورزش اول کشور برگردد.

ضیافت ستاره‌ها روی تشک کشتی

نادر ناظری، مربی سازنده کشتی؛ لیگ می تواند به پشتوانه سازی کمک کند

نادر ناظری، مربی نام آشنای کشتی ایران و مدرس کشوری که به عنوان سرپرست تیم فولادین ذوب آمل در لیگ امسال حضور دارد، درباره لیگ کشتی امسال گفت: خوشبختانه لیگ امسال از حالت متمرکز خارج شده و برگزاری آن طی چند ماه باعث شد تا شور و هیجان به کشتی برگردد و در بعضی شهرها که مسابقات با حضور تماشاگران برگزار شد، شاهد هیجان بالایی بودیم.

وی افزود: در لیگ امسال همه تیم‌ها از ستاره‌های خوبی برخوردار هستند و ستاره‌ها فقط در یک تیم جمع نشده‌اند بلکه توازن بین آن‌ها رعایت شده و همین هم باعث حساسیت دو چندان مسابقات می‌شود.

سرپرست تیم کشتی آزاد فولادین ذوب آمل ادامه داد: ما هم تلاش کردیم تا در مرحله مقدماتی از نفرات جوان‌تر استفاده کنیم تا با حضور در لیگ، تجربه کسب کنند و عیارشان بالا برود و از طرفی برای مرحله نهایی چند کشتی گیر مطرح جذب کردیم تا بتوانیم در جنگ قهرمانی موفق باشیم

ناظری عنوان کرد: رقابت در مرحله نیمه نهایی بین تیم‌ها حساس است و نمی‌توان چیزی را از قبل پیش‌بینی کرد اما امیدوارم خروجی این لیگ با کیفیت، به موفقیت تیم ملی و کشتی ما کمک کند و امیدواریم تیم قهرمان لیگ ما باشیم.

این مدرس کشوری درباره نقش لیگ در پشتوانه‌سازی کشتی گیران گفت: مطمئنا برگزاری لیگ می‌تواند در پشتوانه سازی و شناسایی نسل‌های جدید نقش مهمی داشته باشد چون هر تیم اگر در ده وزن از چند کشتی گیر استفاده کند، آمار کشتی گیرانی که در مسابقات حاضر می‌شوند عدد بالایی می‌شود که همین می‌تواند به پویایی کشتی کمک کند.

وی افزود: پس از مسابقات جهانی نروژ خداراشکر سالن‌های کشتی دوباره پر شده و می توانیم به بالا رفتن آمار کشتی گیران و نیروی انسانی خوش‌بین باشیم و قطعا برگزاری چنین لیگ‌هایی می‌تواند نفرات جدید را وارد چرخه مسابقات کند و آن‌ها را به کشتی ایران معرفی کند.

ضیافت ستاره‌ها روی تشک کشتی

میرعمادیان: باشگاه باید حفظ شوند

مصطفی میرعمادیان، سرمربی تیم فولادین ذوب آمل و دستیار پژمان درستکار در تیم ملی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره لیگ امسال گفت:  امسال لیگ ما بسیار خوب و با کیفیت برگزار شده و هم از نظر کمی، و هم از نظر کیفی سطح بسیار خوبی داشته. برای اولین بار در لیگ امسال ۱۴ تیم حضور داشتند و در مرحله مقدماتی، تیم های بزرگ و مطرح در ۴ گروه مختلف تقسیم شدند که طبق پیش بینی، تیم هایی که سرمایه گذاری بیشتری کرده بودند و مهره های با کیفیت تری داشتند، توانستند به نیمه نهایی صعود کنند.

وی ادامه داد:  من از این بابت خیلی خوشحالم که باشگاه های مختلف در لیگ حضور دارند و به کشتی گیر ها کمک می کنند، یعنی زمانی که مسابقات جهانی نروژ تمام شد، کشتی گیران بلافاصله وارد مسابقات لیگ شدند و به حال خود رها نشدند، و همین باعث می شود تا سطح آمادگی کشتی گیر ها مناسب باشد. قبلا کشتی گیر ها با آمادگی کم وارد اردو می شدند اما برگزاری چنین لیگ پویایی باعث می شود که آمادگی نسبی بین ورزشکارها برقرار باشد و همین امر به تیم ملی کمک می کند.

میرعمادیان درباره حضور باشگاه های مختلف در لیگ افزود: باشگاه هایی که به لیگ کشتی وارد می شوند باید حفظ شوند تا در این عرصه بمانند و دلسرد نشوند. باید از سوی فدراسیون برای این باشگاه ها تمهیداتی اندیشیده شود تا آن ها سال های بعد هم تیم داری کنند و بعد از یکی دو سال از لیگ نروند. به هر حال سرمایه دار هم می خواهد در ازای سرمایه گذاری، دیده شود و در بحث تبلیغات و مزایای تیم داری نفع ببرد که باید در این راستا یک قانون مناسب تدوین شود.

وی ادامه داد: در سال های گذشته تیم های خیلی خوبی بودند که با سرمایه بالا وارد کشتی شدند اما چون برای حفظ آن ها برنامه نداشتیم، بعد از یک یا دو سال لیگ را ترک کردند در حالی که این تیم ها، سرمایه کشتی هستند و باید از آن ها حمایت شود. این تیم ها با تزریق پول به چرخیدن اقتصاد لیگ و ورزشکار کمک می کنند چون ورزشکار ها، بجز پاداشی که به آن ها داده می شود دیگر ردیف حمایتی خاصی ندارند در حالی که یک ورزشکار حرفه ای از نظر مواد غذایی، مکمل و مخارج ورزش هزینه زیادی دارد که لیگ به  تامین این مسائل مالی کمک می کند.

تشکر از علی دایی برای گرفتن رضایت و جاری نشدن حکم اعدام/عکس

راموس با خانواده در کنار همسر مسی و پسرش نظاره‌گر دیدار پاری‌سن‌ژرمن/عکس

سردار آزمون بالاتر از علی دایی و طارمی/عکس

#فوتبال‌ملی  #ورزش‌های رزمی  #والیبال  #کشتی و وزنه برداری  #مدیریت ورزش  #المپیک و پارالمپیک  #فوتبال جهان  #بسکتبال #دیگر ورزش‌ها #لیگ برتر

۲۵۷ ۲۵۱

۲۵۷ ۲۵۱

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی