نخستین رویداد ملی نوپیا اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از ستاد پیشرفت جامع، محمد محسن دوباشی مدیرعامل ستاد پیشرفت جامع و رییس شورای سیاستگذاری نوپیا درباره این رویداد اظهار داشت: اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی با حمایت ستاد نوآوری اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قصد دارد محیطی برای گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی از نقاط مختلف کشور باشد؛ فعالانی که در موضوعات متنوع و به صورت مستقل و با تکیه بر توان مردم یا در بستر نهادها و سازمان‌های حاکمیتی و دانشگاهی در زمینه حل مسائل کشور با رویکرد نوآورانه و مردمی مشغول به کنشگری هستند.

وی بیان کرد:‌ نوپیا در سال اول، تمرکز بیشتری بر رونمایی از مفهوم نوآوری اجتماعی دارد تا جامعه ایرانی پس از ۱۰ سال از ورود این مفهوم به فضای فکری و دانشگاهی، بیشتر با این پدیده و کارکردها و امکانات آن آشنا شود.

محسن دنیوی دبیر نوپیا نیز در خصوص این رویداد اظهار داشت: نوآوری‌های فناوری پایه که تمرکز بیشتری بر ایجاد شغل، تولید کالا و خدمات و خلق ثروت دارد، در طول دو دهه گذشته و به ویژه در ۱۰ سال اخیر رشد چشمگیری در کشور داشته و منجر به خلق شرکت‌های نوپا و توسعه زیست بوم شرکت‌های دانش بنیان شده است.

وی افزود: در چنین شرایطی، گفت‌وگو درباره نوآوری اجتماعی که تمرکز بیشتری بر انجام مسوولیت اجتماعی و مردم-پایگی در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد، می‌تواند فرصت مناسبی برای این مسیر و رویکرد در ایران باشد.

دنیوی یادآور شد: فعالان نوآوری اجتماعی نیز از فناوری و به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برند و به مباحث تامین مالی فعالیت خود و حتی خلق ثروت در کنار حل مساله و انجام مسوولیت اجتماعی توجه دارند، اما تفاوت آنها با زیست بوم استارتاپی کشور در این است که تاکید اصلی و اولیه بر خلق ثروت و مبتنی بر توسعه فناوری نیست. بلکه تلاش دارد مسائل اجتماعی را از طریق راه حل‌های اجتماعی و با ایجاد فضای مشارکت مردم حل کند.

وی گفت:‌ تمرکز بر حل مسائل اجتماعی از طریق راه حل‌های اجتماعی، ویژگی بارز نوآوری اجتماعی و فناوری‌های اجتماعی و مردم پایه است.

محمد حیدری دبیر اجرایی این رویداد نیز اعلام کرد: رویداد نوپیا در ۱۲ اسفند سال ۱۴۰۰ و در واپسین روزهای سال و در آستانه آغاز قرن جدید با حمایت ستاد نوآوری اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

وی در حاشیه رونمایی از نشان و پوستر رویداد ملی نوپیا، با دعوت از فعالان نوآوری‌های اجتماعی برای شرکت در این رویداد گفت: با دعوت از فعالان و علاقه‌مندان دارای ایده برای حضور و ثبت نام در رویداد ملی نوپیا، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نشست های همفکری تا زمان برگزاری رویداد به شکل تدریجی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به پایگاه اینترنتی http://www.noupia.ir یا صفحه مجازی رویداد به نشانی @noupia.event نسبت به ثبت‌نام و شرکت در این نشست ها و رویداد ملی اقدام کنند.

وی درباره نام این رویداد گفت: نوپیا، واژه ترکیبی است که از دو واژه نو و پیا که به معنای ارج، مکنت و منزلت است خلق شده و اشاره به آینده‌ای روشن برای کشورمان ایران دارد. نوپیا، مخففی از «نوآوری و پیشرفت ایران» نیز هست که به خواست عمومی ایرانیان برای خلق روشی دیگر از زیستن، مبتنی بر بوم، فرهنگ، تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی ما در جهان جدید اشاره دارد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی