مهاجری :می‌گفتند برجام جسد متعفنی است اکنون چهل نفر را به وین می‌برند تا همین برجام را احیا کنند

 وضعیت اقتصادی کشور بغرنج‌تر از گذشته می‌شود و برخلاف شعارهای دولتی‌ها در روزهای اخیر بازهم شاهد افزایش نرخ ارز بودیم؛ تا سرحد 30هزار تومان. حالا باید دید شرایط کنونی تا چه حد محصول عملکرد دولت تازه‌کار سیزدهم است؟

فکر می‌کردند مشکلات اقتصادی با چند شعار حل می‌شود

محمد مهاجری، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع  گفت: «من تصور می‌کنم آقای رئیسی با اینکه گفته بود هفت‌هزار صفحه برنامه اقتصادی دارم که به قول دکتر فرشاد مؤمنی یک صفحه‌اش را هم رو نکرده است، تصور درستی از اقتصاد ایران ندارد. در واقع مجموعه دولت چنین‌اند و نمی‌دانند که چه کار باید بکنند».

او ادامه داد: «وقتی آقای رئیسی و دیگر نامزدهای اصولگرا وارد انتخابات شدند، مدام می‌گفتند که دلار را به 15هزار تومان می‌رسانیم، ارزش پول ملی را حفظ می‌کنیم و به بورس سروسامان می‌دهیم. اهل فن می‌دانستند حرف‌های آقای رئیسی و نامزدهای دیگر اصولگرا با واقعیت هم‌خوان نیست و آنها هیچ چشم‌اندازی برای اقتصاد ایران ندارند. از سوی دیگر آنها اصلا نمی‌خواستند اقتصاد را با علم اقتصاد حل کنند و فکر می‌کردند با چندشعار مشکلات همه‌چیز حل می‌شود».

این فعال سیاسی بیان کرد: «آقای رئیسی که وارد میدان شد تازه متوجه شد که شعارها عملیاتی  نیستند. اکنون هم نباید انتظار زیادی از دولت کنونی داشته باشیم. بضائت دولت آقای رئیسی در حوزه اقتصادی همین است و نباید تصور کنیم چهارسال یا هشت‌سال آینده اتفاق ویژه‌ای رقم می‌خورد».

او در پایان درخصوص تحریم‌ها گفت: «بخش عمده نارسایی‌های اقتصادی نتیجه تحریم‌هاست و تا تحریم‌ها برداشته نشود، گشایش اقتصادی سرابی بیش نیست. به یاد داریم همین‌ها که می‌گفتند برجام جسد متعفنی است اکنون چهل نفر را به وین می‌برند تا همین برجام را احیا کنند اما بازهم موفق نخواهند بود زیرا توان مذاکره هم ندارند. در مجموع دولت آقای رئیسی هم ارزیابی درستی از مشکلات کشور ندارد، هم برنامه ندارد و هم نیروهای توانمندی در اختیار ندارد».

217

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی