تقدیر دبیرستاد نقشه علمی ازحمایت مجلس برای افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان در این پیام خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل نود ‌مجلس شورای اسلامی و همچنین علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش ‌مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: مواضع انقلابی و پیگیری دلسوزانه مجلس محترم شورای اسلامی در ارتباط با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته‌های پزشکی عمومی، دندان پزشکی و پزشکی تخصصی تحسین برانگیز و شایان تقدیر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امید است با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی، نیاز کشور به پزشکان عمومی و متخصص تا حدی مرتفع شود و از فرسودگی بیش از پیش نظام سلامت کشور در شرایط خاص حاصل از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

دبیر ستاد علم و فناوری افزود: همچنین امید است تاکید مجلس شورای اسلامی بر اجرای کامل قانون عدالت آموزشی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سبب شود امکانات پزشکی و درمانی کشور محدود به مراکز استان‌های برخوردار باقی نماند و به‌صورت عادلانه در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم توزیع شود.

به گزارش ایرنا، در یک صد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور پیشنهاد افزایش حداقلی پذیرش سه هزار دانشجوی پزشکی به ظرفیت موجود کشور طی بازه زمانی حداقل پنج سال به تصویب رسید.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی