درمان ام.اس بدون مشکلات غیرقابل تحمل معده با یک قرص جدید

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از روزنامه دیلی میل، این دارو که روزی دو بار مصرف می‌شود، مانند داروهای قبلی که در مجموع به عنوان درمان‌های اصلاح‌کننده بیماری شناخته می‌شوند و انقلابی در درمان این بیماری خودایمنی ایجاد کرده‌اند، عمل می‌کند اما عوارض جانبی ناراحت‌ کننده‌ای را که بسیاری از بیماران از آن رنج می برند، به دنبال ندارد.

درمان‌های اصلاح‌کننده بیماری، مانند درمانی به نام Tecfidera، می‌توانند میزان عود بیماری را تا حدود ۵۰ درصد کاهش دهد. اما عوارض جانبی نیز به دنبال دارند به طوری که بسیاری از بیماران معده درد، اسهال و حالت تهوع را تجربه می کنند.

این قرص که «دیروکسیمل فومارات» نام دارد و با نام تجاری Vumerity شناخته می شود، می تواند به بیماران بیشتری فرصت کنترل وضعیت خود را بدهد. این دارو به تایید سازمان نظارت بر داروی انگلیس رسیده است.

دکتر «مارتین دادی»، مشاور مغز و اعصاب که بیماران ام. اس را در بیمارستان «رویال ویکتوریا» در «نیوکاسل» درمان می کند، می گوید: «درمان های اصلاح کننده بیماری واقعاً می توانند کیفیت زندگی را بهبود بخشند اما اغلب با برخی از مشکلات واقعا ناراحت کننده معده همراه هستند.

این دارو برای بسیاری از بیماران خیلی خوب است زیرا هر گزینه جدیدی که به آنها امکان ادامه درمان را بدهد، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

ام اس یا همان مالتیپل اسکلروزیس (multiple sclerosis) نام یک بیماری خودایمنی شناخته شده است که در آن، سیستم ایمنی بدن به اعصاب حمله می‌کند و با ایجاد اختلال در کار آن‌ها، مشکلاتی حسی و حرکتی برای فرد به وجود می‌آورد.

به‌طور دقیق‌تر، در این بیماری سیستم ایمنی بدن به دلیلی که هنوز برای محققان پوشیده مانده است به غلاف میلین که پوشاننده نورون‌ها یا همان سلول‌های عصبی هستند، در ناحیه مغز و نخاع حمله می‌کند. غلاف میلین با ساختار گره گره یا سوسیس مانند خود، نقشی مهم در انتقال پیام‌های عصبی در نورون‌ها ایفا می‌کند.

اختلال ایجاد شده در غلاف میلین سلول‌های عصبی، بسته به اینکه در چه ناحیه‌ای از مغز یا نخاع اتفاق افتاده باشد، باعث ایجاد علائم مختلفی خواهد شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی