تجربیات موفق ترویج و تعمیق فرهنگ انتظار و مهدویت بکار گرفته شود

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، میکائیل باقری در جلسه مشترک با حضور مسئولان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) افزود: کارهای خوبی در زمینه انتظار و مهدویت با حمایت و پشتیبانی محتوایی و تخصصی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در پایگاه مجازی انتظار و مهدویت که دبیرخانه کشوری آن در استان یزد مستقر شده، انجام شده است و باید سعی شود با هم افزایی بیشتر این اقدامات افزایش یابد.

وی ادامه داد: در آستانه بازنگری مجموعه فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز هستیم که باید با باز تعریف فعالیت ها و استخراج نیازها و چالش ها در بین جامعه هدف به ویژه دانش آموزان نیازهای آنها را شناسایی و برطرف کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این اداره کل در حوزه عترت ۶ فعالیت شاخص را در استان ها پیگیری می کند که یکی از آنها فعالیت انتظار و مهدویت است. بنابراین در زمینه امام حی و حاضرمان یک مأموریت اداری و یک وظیفه اخلاقی داریم که با آمادگی در دوره جدید کارهای ویژه و مؤثری در این زمینه انجام می‌دهیم.

باقری تصریح کرد: باید یک فرآیند جریان ساز در زمینه انتظار و مهدویت صورت گیرد. با گسترش فعالیت های مجازی در وزارت آموزش و پرورش پس از شیوع ویروس کرونا کانال انتظار و مهدویت راه اندازی شد. همچنین برای تحقق اهداف مفاد تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) از ظرفیت های موجود در قرارگاه مجازی، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و ۳۲ رابط استانی انتظار و مهدویت که افسران جنگ نرم در این عرصه هستند، استفاده کنیم.

باقری ادامه داد: باید از تجربیات موفق در زمینه ترویج و  تعمیق فرهنگ انتظار و مهدویت بهره ببریم و دانش آموزان و معلمان را با فرهنگ غنی مهدویت آشنا کنیم.

 ریل گذاری خوبی در زمینه  فعالیت های مهدوی در آموزش و پرورش صورت گرفته است

همچنین محمدرضا نصوری معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: ریل گذاری خوبی در زمینه انجام فعالیت های مهدوی در آموزش و پرورش صورت گرفته است و برای تعمیق و گسترش فعالیت ها تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان و همچنین تفاهم‌نامه ای با سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک منعقد کردیم که ثمره این تفاهم‌نامه، مرجعیت مجموعه کتاب های یاران آفتاب از انتشارات بنیاد در برنامه آموزشی پیش دبستانی ها بود.

وی افزود: هیچ کجا مانند آموزش و پرورش این همه استعداد وجود ندارد و باید با سوژه های جدید برنامه های متنوعی را برای سال ۱۴۰۱ در آموزش و پرورش تعریف کنیم تا شاهد ترویج و تعمیق و تهذیب فرهنگ مهدویت در آموزش و پرورش باشیم.

در ادامه جلسه سایر اعضا نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود در زمینه راهکارهای گسترش فرهنگ انتظار و مهدویت در آموزش و پرورش پرداختند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی