توصیه‌های آموزش و پرورش درمورد کرونا و آموزش حضوری ابلاغ شد

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، همه گیری ویروس کرونا پدیده ای است که با توجه به منشاء نامشخص و سرعت انتشار بالا و ویژگی های مهارناپذیر آن، جهان را با بحران مواجه کرده است؛ در این میان، یکی از مهم ترین حوزه هایی که تحت تأثیر این پاندمی ویروسی قرار گرفته، حوزه آموزش مدارس است.

تداوم همه گیری این ویروس، باعث تغییر نحوه آموزش، از «حضوری» به «مجازی کامل» شد اما با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰،سیاست های ابلاغی در ستاد ملی کرونا، مجدداً به طرف آماده سازی شرایط برای آموزش حضوری در مدارس رفت؛ از این رو «بخشنامه توصیه های سیاستی کارگروه ویژه بررسی مسائل کووید ۱۹ در ارتباط با آموزش حضوری مدارس» از سوی مرکز هماهنگی حوزه وزارتی به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ابلاغ شد.

در این ابلاغیه، بر اجرای دقیق «کنترل هوشمند معلمان و کادر مدارس و دانش آموزان و الزام تزریق واکسن» یا «داشتن تست پی سی آر منفی، در هنگام حضور درمدرسه» تأکید شده است. این برنامه در طول زمان نیاز به ارتقا دارد.

به گزارش ایرنا، مدارس و مراکز آموزشی از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش دانش آموزان براساس اطلس یادگیری  به صورت مجازی در بستر شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و بسته‌های یادگیری تداوم یافت.

تجربه ۲۰ ماه گذشته از تعطیلی مدارس و آموزش مجازی دانش‌آموزان نشان داد که هیچ یک از این روش‌ها نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود. در واقع از نظر مسوولان و کارشناسان آموزشی، آموزش از راه دور در برخی دانش آموزان علاوه بر افت تحصیلی، مشکلات جسمی، روانی و عاطفی بسیاری را ایجاد کرده است، بنابراین بازگشایی مدارس به صورت آرام و تدریجی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

در واقع وزارت آموزش و پرورش پس از گسترش واکسیناسیون عمومی و همچنین کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش حضوری و بازگشایی مدارس با حفظ سلامت دانش آموزان را در اولویت قرار داد.

آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی الگویی را به عنوان نقشه راه برای بازگشایی ایمن و تدریجی مدارس طراحی کردند که بر این اساس مدارس در مناطق روستایی و عشایر فعالیت خود را از ابتدای مهرماه به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کردند.

همچنین بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان متوسطه دوم در ۱۵ آبان‌ماه و برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول در اول آذرماه صورت گرفت.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی