عضو کمیسیون صنایع:نامه بانک مرکزی برای کسب و کار اینترنتی خلاف قانون است

 محسن دهنوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز گفت که الزام کسب و کارهای اینترنتی به دریافت ای‌نماد بر خلاف روح طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مجلس است.

در روزهای گذشته انتقاداتی به الزام دریافت این نماد بیان شده که بانک مرکزی آن را برای کسب و کارهای اینترنتی الزامی کرده است.

اگرچه بر اساس مصوبه بانک مرکزی، چند سالی می شود که کسب و کارهای اینترنتی برای داشتن درگاه پرداخت باید درخواست دریافت ای‌نماد یا نماد اعتماد الکترونیکی را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وابسته به وزارت صمت ارائه کنند اما، الزام دریافت آن باعث شده صاحبان کسب و کارها و استارت آپ ها این موضوع را مانعی برای فعالیت خرد و کلان بدانند.

مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه‌ای به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خواستار بررسی دوباره این مسئله شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به دهنوی بر حل اختلاف میان دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت خط بر اساس آمار، کسب و کارهای دیجیتال سهم حدود ۴ تا ۵ درصدی GDP یا تولید ناخالص ملی را در اختیار دارند که باید به ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

217

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی