اختصاص ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سال ۱۴۰۰ به مدرسه‌سازی

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت آموزش وپرورش، مهراله رخشانی‌مهر در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور که با رویکرد گسترش عدالت آموزشی در کرج برگزار شد، افزود: سهم دولت در تخصیص اعتبارات طرح های مشارکتی به برکت همراهی خیری  در سه سال اخیر به  ۶هزار میلیارد تومان رسید.

وی با بیان این که در سال ۱۳۹۶ اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش ۱.۵ درصد بودجه عمرانی کشور بود، اظهار داشت: تا سال گذشته اعتبارات سهم پرداختی دولت در مدرسه‌سازی نقدی بود که اعتبارات امسال به صورت اوراق نقدی سه ساله پرداخت شد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با یادآوری  رشد ۲ برابری تعهدات خیرین در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال پیش از آن، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی را شاهد بودیم و امسال نیز تاکنون رقم تعهدات خیرین به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رخشانی مهر به لزوم تغییر الگوی معماری مدارس اشاره کرد و افزود: این موضوع چند سال است که در سازمان نوسازی مدارس دنبال می‌شود و همایش‌هایی نیز در این زمینه برگزار شده و طرح‌هایی نیز به مرحله اجرا در آمده است تا از معماری فاخر ایرانی اسلامی در مدارس استفاده شود.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته مدارس خشت و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف شد و موضوع استانداردسازی سیستم های گرمایشی تا حد بسیار خوبی پیش رفت، به طوری که در هر منطقه‌ای که زیرساخت لازم وجود داشت، بخاری‌های نفتی را از کلاس‌های درس حذف کردیم. در مجموع در بحث استانداردسازی سامانه های گرمایشی مدارس حدود سه هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با یادآوری مدارس سنگی گفت: این مدارس بیشتر در نواحی عشایری و صعب العبور قرار دارند و جمعیت دانش آموزی آنها نیز کمتر از  ۱۵ نفر است با این حال تلاش می شود شرایط مناسبی برای تحصیل آنان فراهم شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی