۲ شیمیدان ایرانی برنده جایزه پژوهشی بنیاد هومبولت آلمان شدند

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دکتر حامد گل‌محمدی قانع عضو هیات علمی و دکتر تینا نقدی پژوهشگر پسادکترای پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران به ترتیب موفق به دریافت بورس تحقیقاتی دوساله جورج فورستر بنیاد الکساندر فون هومبولت آلمان برای “پژوهشگران کارآزموده” و “پژوهشگران پسادکترا” شدند.

این بورس‌های تحقیقاتی در زمینه توسعه “حسگرهای پوشیدنی هوشمند” هستند.

سال گذشته دکتر آرمان صادقی عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه کردستان برنده این جایزه در بخش پژوهشگران کارآزموده شد.

پژوهشگران جوان و نیز دانشمندان کارآزموده زیادی از ایران تاکنون توانسته اند این گرنت پژوهشی ارزشمند در حوزه شیمی را به دست آورند.

بنیاد الکساندر فون هومبولت جهت ایجاد شبکه‌ای پویا از تعاملات بین‌المللی و تقویت همکاری‌های علمی بین پژوهشگران برجسته آلمانی و پژوهشگران ممتاز سایر کشورها، سالانه بورس‌های تحقیقاتی متنوعی را برای دانشمندان و محققان کشورهای در حال توسعه در قالب دوره‌های تحقیقاتی کوتاه مدت و بلند مدت به میزبانی کشور آلمان مورد حمایت قرار می‌دهد. 

الکساندر فون هومبولت Humboldt von Alexander، بنیان گذار جغرافیای نوین، یکی از بزرگترین دانشمندان و ماجراجویان عرصه جغرافیا در سده های ۱۸ و ۱۹ میلادی بود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی