ما رها شده‌ایم!

مهری رنجبر: نوشاد عالمیان ملی پوش پینگ پنگ بعداز اتفاقاتی که در قهرمانی جهان افتاد، معتقد است آنها رها شده اند. چرا که بدون هیچ مسابقه تدارکاتی در میدان مهمی حاضر شده بودند. آن هم با کلی حاشیه. غیبت ملی پوشان در رقابتهای بین المللی، حتی  برای بقیه بازیکنان تعجب آور بوده، تا حدی که از آنها می پرسیدند چرا در مسابقات نیستند؟ بی توجهی فدراسیون به آنها باعث شده تا  ملی پوشان حس رهاشدگی پیدا کنند. 

شرایط شما چطوراست؟
در مجموع شرایط خوب نیست. نه هدفی و نه برنامه ای. ما خیلی وقت است که تنها یک پوروتور در سال شرکت می کنیم، در صورتی که فدراسیون جهانی امتیازات مسابقات را کم کرده  تا بازیکنان در همه مسابقات شرکت کنند اما ما نه نمی رویم. در مسابقات جهانی بقیه بازیکنان از ما میپرسیدند شما کجایید؟ چرا در مسابقات نیستید؟

 چرا فدراسیون شما را به مسابقات اعزام نمی کند؟
فدراسیون می گوید بودجه ندارد. اما ما هم نیاز به برنامه داریم تا در مسابقات بین المللی بیشتری شرکت کنیم. فدراسیون حرفه ای ، فدراسیونی است که از اول سال میلادی ، مسابقات مدنظر بازیکنانش را تعیین کند تا هر بازیکنی بداند در چه تاریخی و کجا مسابقه دارد. اما ما این وضعیت را نداریم . در حالی که ما نیاز داریم در مسابقات شرکت کنیم، اما ما رها شده ایم.

شاید به دلیل این است که شما در لیگ های اروپایی بازی می کنید.
این طوری نمی شود. اصلا این طرز فکر درست نیست. فدراسیون  حالا باید بیشتر به فکر ما باشد و برنامه داشته باشد،اما نیست. نمی دانم باید چه کار کرد؟
 

مگر فدارسیون اسپانسر ندارد؟
نمی دانم یکی ، دو اسپانسر دارد،اما بالا رفتن قیمت دلار و مشکلات اقتصادی،شرایط را سخت کرده است. با این شرایط ما بازیکن هستیم و همه فکر و ذکرمان باید بازی باشد و فدراسیون هم باید شرایط را فراهم کند تا ما در کوران مسابقات باشیم. شاید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم باید برای تامین بودجه به فدراسیون کمک کنند.

 ما رها شده‌ایم!
 

چطور؟
اگر برنامه ریزی درستی باشد با پتاسنیل زیادی که ما داریم، نه فقط ما ملی پوشان که حتی برای پشتوانه سازی و رسیدگی به جوانان وضعیت فرق میکند. واقعیت این است که حتی لیگ ما هم اوضاع خوبی ندارد و تیم ها بازیکنان را خوب ساپورت نمی کنند و قراردادها خیلی پایین  است و بعضی ها با قرارداد 20-30 میلیون بازی می کنند، در حالی که 20 میلیون تومان  کفاف وسایل ورزشی مثل راکت، رویه راکت، کفش و… را نمی دهد و حتی بازیکنان باید از جیب خودشان هم هزینه کنند و دیگر به پس انداز هم نمی رسد. این شرایط برای لیگ پویا اصلا خوب نیست.
 

بهم ریختگی برنامه ها روی نتایج بد تیم در قهرمانی جهان تاثیرگذار بود؟
ما مجبور به بازی در لیگ فرانسه، بودیم،چرا که تنها درآمد ما محسوب می شود و به همین دلیل ما نمی توانستیم به ایران بیاییم و از طرفی پرواز ما به آمریکا خیلی طولانی  و 30 ساعته شد،چرا که ما از فرانسه به استانبول آمدیم و 15 ساعت ترانزیت داشتیم و12 ساعت هم مدت پرواز ما به آمریکا بود. در حالی که مسیر فرانکفورت راحت تر بئد و باید از آنجا برایمان پرواز می گرفتند. نمی دانم ولی ما هرچه می گوییم فدراسیون میگوید بودجه نداریم. نمی دانم از دست ما چه برمی آید. ما با این شرایط اذیت می شویم. نمی دانم برای حل مشکل بودجه فدراسیون باید کجا برویم و صحبت کنیم تا بودجه بیشتر شود.
 

تو همین قدر از خودت توقع داشتی؟
من در بازیهای انفرادی می توانستم بازی بعدی ام را هم ببرم ،اما خب بازیها تک حذفی است دیگر. بدی تک حذفی هم این است که با یک باخت شانس نداری و حذف می شوی. من اول چین تایپه را بردم ، فرمم هم خیلی خوب بود و می توانستم حریف دومم را هم ببرم ، اما ما برای این بردها نیاز به یکسری چیزها داریم.ریکاوری می خواهد و آمادگی ذهنی و بدنی. البته یکسری کمبودها داریم که باید رفع شود.
 

تیم شما با بقیه تیم ها چه تفاوتی دارد؟
معمولا پینگ پنگ بازان در تیم های حرفه ای 20 همراه دارند، از مربی گرفته تا ماساژور و حتی 4،5 حریف تمرینی. اما تیم ما شرایط  یک تیم حرفه ای را نداشت، ما سه ورزشکار بودیم و یک مربی.تیمی که مقام می خواهد امکانات در حد جهانی هم می خواهد که تیم ما ندارد. روانشناسی می خواهد که ما را ریکاوری ذهنی و بدنی کند. حریف تمرینی که نداریم و خودمان با خودمان بازی می کنیم، دریغ از یک ماساژور. مربی ما اگر خسته بود هم باید باز کنار ما می ماند در صورتی که تیم های حرفه ای این طور نیستند.
 

به نظرت با این شرایط در بازیهای آسیایی 2022 هانگژو می توانی مدالت را تکرار کنی؟
ما باید تا سال آینده در کوران مسابقات مختلف باشیم تا بتوانیم رنکینگ جهانی امان را ارتقا دهیم . هدف ما سهمیه تیمی المپیک 2024 پاریس است که رنگینگ خوب می تواند در سید بندی ما تاثیرگذار باشد و حتی برای  قرعه بازیهای آسیایی.

پربیننده های سرویس ورزشی:

واکنش مبهم ابوالقاسم‍پور به اظهارات مادر علی انصاریان

بیرانوند راز دل اسکوچیچ را فاش کرد

17 سال قبل؛ اعتراف برانکو درباره خداداد/عکس

251254

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی