قرص کرونا مولنوپیراویر تاییدمشاوران سازمان غذا وداروی آمریکا راکسب کرد

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی ibtimes، این قرص ضد کووید شرکت داروسازی مرک شکل جدیدی از درمان که به راحتی قابل اجرا است و می تواند بهتر در برابر ابتلا به انواع مختلف کووید-۱۹ از جمله اومیکرون مقاومت کند.

مشخص شده است که این قرص ضد کووید-۱۹ به نام «مولنوپیراویر»، که استفاده از آن قبلاً در انگلیس مجاز اعلام شد، زمانی که ظرف پنج روز پس از شروع علائم ابتلا به کرونا مصرف شود، میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را در افرادی که در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ شدید قرار دارند، کاهش می دهد.

این پانل سلامت آمریکا که متشکل از محققان مستقل است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا منصوب شده اند، روز سه شنبه با ۱۳ رای موافق و ۱۰ رای مخالف مجوز استفاده از این قرص ضد کووید را صادر کرد. این نتیجه یک برد محسوب می شود که منعکس کننده کاهش برخی نگرانی های اخیر در مورد اثربخشی این درمان و همچنین تردید در مورد عوارض جانبی بالقوه این قرص است.

 اکنون انتظار می رود که سازمان غذا و داروی آمریکا  (FDA) مجوز استفاده اضطراری (EUA) از این قرص ضد کرونا را برای درمان اعطا کند. این قرص ضد کووید قبل از اینکه به صورت اضطراری در دسترس عموم قرار گیرد نیاز به مجوز نهایی از سازمان غذا و داروی آمریکا و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری این کشور دارد. سازمان غذا و داروی آمریکا  مجبور نیست توصیه های این پانل را بپذیرد، اما اغلب این کار را می کند.

شرکت داروسازی مرک که در خارج از ایالات متحده و کانادا با نام MSD شناخته می شود، هفته گذشته نتایج کامل آزمایش بالینی این قرص ضد کرونا را روی هزار و ۴۰۰ نفر منتشر کرد.

این نتایج نشان داد این قرص ضد کرونا خطر بستری شدن مبتلایان به کرونا را در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از این بیماری را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد؛ این نتیجه دستاورد قابل توجهی است با این حال  نسبت به رقم قبلی ۵۰ درصدی که بر اساس تجزیه و تحلیل نیمی از بیماران اعلام شده بود، کمتر است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی