نرخ سرویس مدارس خراسان شمالی ۲۵ درصد افزایش یافت

عبدالله درخشانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نرخ سرویس مدارس هر سال از سوی کارگروه ویژه ای ( کار گروه ماده ۱۸) با حضور نمایندگان شهرداری، اولیا و مربیان، شرکتهای پیمانکار، آموزش و پرورش تعیین و به شورای اسلامی شهرها پیشنهاد می شود.

وی گفت: نرخ خدمات سرویس رفت و آمد مدارس امسال در شورای اسلامی شهرهای استان تصویب و به اجرا گذاشته شده است.

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: نرخ نامه و میزان ظرفیت خودرو سواری در شرایط عادی با حداکثر ظرفیت ماهیانه برای هر دانش آموز ۱۳۲ هزار تومان، خودرو ون ۱۰۳ هزار تومان و مینی بوس ۹۹ هزار تومان است.

درخشانی گفت: همچنین سرویس مدارس در سطح شهر بجنورد با حداکثر ظرفیت در روزهای زوج و فرد (۱۳ روز در یک ماه) برای هر دانش آموز خودرو  سواری ۷۸ هزار تومان، خودرو ون ۶۸ هزار تومان و مینی بوس ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه نرخ نامه مصوب در شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی که با ظرفیت سه نفره است و رانندگان ملزم به رعایت آن هستند گفت: به صورت یک ماه کامل خودرو سواری ۱۵۴ هزار تومان، خودرو ون ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان و مینی بوس۱۰۴ هزار و پانصد تومان است.

وی افزود: همچنین سرویس مدارس در سطح شهر با ظرفیت سه نفر  در روزهای زوج و فرد (۱۳ روز در یک ماه) برای هر دانش آموز خودرو سواری۹۱ هزار تومان، خودرو ون ۷۳ هزار و ۷۵۰ تومان و مینی بوس ۶۱ هزار و ۷۵۰ تومان است.

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: همچنین هزینه سرویس در شهرک گلستان و ولیعصر شهر بجنورد با ظرفیت سه نفر  به صورت یک ماه کامل خودرو سواری ۱۶۸ هزار و ۲۵۰ تومان، خودرو ون ۱۴۰ هزار تومان و مینی بوس ۱۱۵ هزار تومان است.

درخشانی گفت: سرویس مدارس در این شهرک ها  با سه نفر ظرفیت در روزهای زوج و فرد (۱۳ روز در یک ماه) برای هر دانش آموز خودرو سواری ۱۰۰ هزار تومان، خودرو ون ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان و مینی بوس ۶۸ هزار و ۷۵۰ تومان می باشد. نرخنامه اعلام شده فوق مربوط به شهرستان بجنورد می باشد و نرخنامه سایر شهرستانها در کار گروه ماده ۱۸ هر شهرستان مصوب و پس از تایید شورای شهر اجرایی می گردد.

بازگشایی مدارس برعهده شورای مدرسه است

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بازگشایی تمامی مدارس و حضور دانش آموزان این استان در مدرسه برعهده شورای هر مدرسه است.

درخشانی با بیان اینکه در هر مدرسه یک رییس و پنج نفر نماینده اولیا هستند گفت: اولیا پیشنهاد و نظر خود را به آنها اعلام و انجمن اولیا با توجه به تمامی موارد از جمله ظرفیت کلاس ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در رابطه با بازگشایی مدارس بررسی و در نهایت تصمیم گیری می کنند.

وی افزود: هر مدرسه و هر کلاس شرایط خاص دارد که نمی توان به صورت کلی تصمیم گیری شود و شورای مدرسه در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه  پارسال سه هزار و ۶۶۲ راننده با سه هزار و ۶۶۲ دستگاه خودرو زیر نظر ۲۴ شرکت پیمانکاری نسبت به جابه جایی دانش آموزان در قالب سرویس مدارس خراسان شمالی فعالیت داشتند گفت: هم اکنون در این زمینه به دلیل مشخص نبودن فعالیت کلاس های درس در مدارس  آماری از تعداد رانندگان در حال فعالیت در دسترس نیست .

۱۸۶ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کردند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه بود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی