تنها یک استارتاپ در حوزه توانبخشی کشور وجود دارد

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر نازیلا اکبرفهیمی افزود: شاید علت فعالیت کم استارتاپ های حوزه توانبخشی، مربوط به اقبال کم به حوزه توانبخشی، نداشتن اطلاع کافی از حوزه های توانبخشی، ترس از سرمایه گذاری در این حوزه، تناسب نداشتن قیمت و کیفیت محصولات یا حمایت نکردن وزارت بهداشت و شرکت های بیمه برای خرید محصول توسط مددجویان باشد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد با توسعه دانش عمومی نسبت به جنبه های مختلف خدمات توانبخشی، افزایش حمایت دولت و پوشش موسسات بیمه گر از خدمات توانبخشی، موانع در این زمینه، تا حدودی مرتفع شود.

اکبرفهیمی اظهار داشت: استفاده از مفهوم استارتاپ در ایران و سایر نقاط جهان شاید به  چند دهه گذشته برمی گردد که استارت آپ هایی مانند IBM، اپل یا حتی گوگل مطرح شدند، اما رشد استفاده از این مفهوم در ایران به کندی پیش می رود.

این متخصص حوزه توانبخشی افزود: استارتاپ، به پروژه‌هایی گفته می‌شود که در جریان آن، یک ایده خام، با تلاش و کوشش یک گروه، به تولید یک محصول می‌انجامد و زمینه برای فروش آن محصول فراهم می‌شود. در واقع، استارتاپ ها تسهیل گرانی هستند که به واسطه آنها امکان آشنایی و همکاری صاحب نظران در یک حوزه، یک ایده خام را که متناسب با  نیاز جامعه است، فراهم می کند و با تشکیل تیم اجرایی، حمایت های لازم مثلا از طریق شرکت های دانش بنیان صورت می گیرد و در نهایت محصول مورد نیاز جامعه هدف، تولید می شود.

سومین رویداد ملی «استارتاپ فناوری توانبخشی معلولان، سالمندان و جانبازان»، به همت مدیریت توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  از ۱۱ آذرماه جاری به مدت سه روز، با شرکت همه فعالان حوزه های آموزشی و پژوهشی حیطه توانبخشی و سلامت اجتماعی، ایده پردازان و فناوران به صورت مجازی برگزار می شود.

این رویداد در دو بخش ” ایده ” و ” محصول ” برگزار خواهد شد و تشکیل تیم ها، تکمیل ایده ها و برنامه منتورها از ۱۱ آذر ماه آغاز می شود.  شرکت کنندگان در طول این رویداد با مباحث مربوط به  فروش محصول، رقبا، بازار فروش و رقابت حرفه ای نیز آشنا می شوند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانند به سایت رویداد به آدرس  www.rehabtech.ir  مراجعه کنند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی