جدیدترین روش جراحی لاغری و نکات ضروری درباره آن

امروزه افراد زیادی جهت رسیدن به تناسب اندام دلخواه اقدام به جراحی لاغری می‌کنند. معمولا این افراد از داشتن شکم بزرگ و پهلو رنج می‌برند. همین امر سبب می‌شود شکم فرد دچار افتادگی و شل شدگی شود. به مرور ظاهر فرد نامناسب و اعتماد به نفس کاهش می‌یابد. برای این افراد جراحی به عنوان اولین روش پیشنهاد نمی‌شود. معمولا بعد از طی کردن دوره‌های مختلف ورزشی و رژیم غذایی مناسب؛ اگر فرد به نتیجه دلخواه نرسد با تشخیص پزشک؛ فرد می‌تواند برای لاغر شدن اقدام به عمل جراحی کند.

در واقع افرادی که دارای اضافه وزن هستند؛ به این امر واقفند که از دست دادن میزان کمی از چربی‌های شکم با ورزش‌های مختلف و رژیم غذایی بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌باشد. این افراد باید زمان زیادی را صرف لاغر شدن خود کنند.

چه افرادی جهت جراحی لاغری مناسب هستند؟

افرادی که دارای شکم و پهلو هستند گزینه مناسبی جهت جراحی لاغری می‌باشند. البته این افراد نباید بیشتر از سی درصد اضافه وزن داشته باشند. اگر اضافه وزن از این میزان بیشتر است؛ ابتدا باید با رژیم غذایی و ورزش وزن خود را کاهش دهند. سپس اقدام به جراحی لاغری جهت خارج کردن چربی اضافی پهلو و شکم خود کنند. افرادی که دارای پوستی با خاصیت کشسانی و الاستیک هستند؛ گزینه مناسبی جهت جراحی هستند.

جراحی لاغری

عدم ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و وضعیت سلامت عمومی فرد از فاکتورهای مهم جهت انجام جراحی می‌باشد. سن افراد نیز تاثیر ویژه‌ای در نتیجه عمل جراحی دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد نتیجه عمل افرادی که کمتر از پنجاه سال دارند نسبت به افرادی که سن آن‌ها بیشتر از پنجاه سال می‌باشد؛ متغیر است. اکثر بانوان پس از  زایمان دچار افتادگی پوست شکم می‌گردند. این افراد نیز می‌توانند برای جراحی اقدام کنند.

لاپاراسکوپی چیست؟

نوعی از جراحی که برای انجام آن یک لوله چراغ‌دار و نازک درون برشی در لگن یا شکم بانوان گذاشته می‌شود؛ به نام جراحی لاپاراسکوپی شناخته می‌شود. از این طریق پزشک می‌تواند اندام‌های شکمی را مشاهده کند. برای یافتن بیماری‌های شکمی همچون عفونت توده‌های رحمی؛ چسبندگی؛ درمان چاقی؛ کیست و …. جراحی لاپاراسکوپی بهترین گزینه می‌باشد.

لاپاراسکوپی

چه مواقعی باید از جراحی لاپاراسکوپی استفاده کرد؟

  •  جراحی لاپاراسکوپی دارای کاربرد زیادی می‌باشد. با این عمل جراحی می‌توان برای ترمیم و بهبود قسمت‌های زیادی از بدن اقدام کرد.
  • حذف و برداشتن اندام‌هایی مانند آپاندیس یا کیسه صفرا که به بیماری دچار شده است
  • ترمیم یا حذف قسمت‌هایی از سیستم گوارش مانند معده یا روده بزرگ
  • ترمیم یا حذف سیستم ادراری مانند مثانه؛ کلیه‌ها؛ حالب یا میزنای
  • ترمیم یا حذف اندام‌های تولید مثل بانوان مانند لوله‌های فالوپی و رحم
  • اصلاح فتق و بستن لوله‌های رحمی
  • برای بررسی تومورهای سرطانی مشاهده پانکراس و کبد
  • حذف بافت زخم یا اسکار؛ بررسی درد شکم؛ مشاهده تومور در شکم
  • زمانی‌که بیمار دارای فشار خون طبیعی است اما دچار خون مردگی یا خونریزی داخلی باشد؛ از روش لاپاراسکوپی استفاده می‌شود.

لاپاراسکوپی ( حذف توده‌های رحمی )

قبل از جراحی لاغری توجه به چه نکاتی ضروری است؟

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد انجام جراحی لاغری دارید باید نکاتی را قبل از عمل انجام دهید:

  • حتما به پزشک متخصص لاپاراسکوپی مراجعه کنید
  • سونوگرافی کامل شکم و لگن :جهت بررسی وضعیت کبد،کیسه صفرا و تشخیص بیماریهای ناشناخته
  • انجام اندوسکوپی کامل معده و قسمت ابتدای روده باریک
  • انجام تست تنفسی
  • نوار قلب
  • انجام ازمایشات کامل

در صورتی که تمام موارد بالا انجام شد و مشکلی وجود نداشت اجازه جراحی داده میشود. در صورتی که هر کدام از آزمایشات انجام شده اختلال داشته باشند درمان لازم جهت اصلاح آن پارامتر ازمایشگاهی داده شود.

معمولا این عمل به صورت بی‌حسی موضعی و یا بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود. بهتر است دو هفته قبل از عمل مصرف دخانیات و الکل را کنار بگذارید. اگر از داروی ضد انعقاد خون همچون آسپرین استفاده می‌کنید؛ لازم است یک هفته قبل از عمل؛ مصرف آن را قطع کنید. شب قبل از عمل حتما دوش بگیرید. صبح روز عمل صبحانه نخورید و حتما جهت انجام عمل ناشتا بروید. لباس راحت و گشادی بپوشید. برای پایان عمل و بعد از آن؛ گن مخصوص با خود داشته باشید.

انجام لاپاراسکوپی چگونه است؟

عمل لاپاراسکوپی یک روش جدید جراحی با چند برش کوچک و توسط متخصص مربوطه می‌باشد. به این طریق که شما بعد از انجام لاپاراسکوپی زمان کوتاهی در بیمارستان خواهید ماند و به منزل برمی‌گردید. ممکن است این جراحی در کلینیک یا بیمارستان صورت گیرد. پزشک برای انجام این جراحی از بیهوشی عمومی استفاده می‌کند. فرد در بیهوشی عمومی کاملا به خواب می‌رود و هیچ‌گونه دردی را احساس نمی‌کند. لازم به ذکر است در برخی از جراحی لاپاراسکوپی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. در این روش فرد بیدار است. اما با توجه به بی حسی قسمت مورد نظر؛ فرد هیچ دردی را حس نمی‌کند.

طی جراحی لاپاراسکوپی در پایین شکم شکاف‌هایی به طول سه تا سه و نیم سانتی‌متر توسط جراح ایجاد می‌شود. در این مرحله برای این‌که پزشک بتواند اندام‌های شکمی را واضح‌تر ببیند؛ به وسیله لوله نازکی که به آن کانولا می‌گویند گاز کربن دی اکسید وارد شکم می‌شود. همین امر سبب متورم شدن شکم می‌گردد.

هنگامی‌که شکم متورم شد؛ جراح لاپاراسکوپ را داخل شکاف‌ها می‌فرستد. دوربینی که به لاپاراسکوپ متصل است؛ تمام تصاویر اجزاء داخل شکم را بر روی مانیتور یا پرده نشان می‌دهد. جراح لاپاراسکوپی به راحتی می‌تواند اجزاء داخل شکم را مشاهده و عمل را به خوبی انجام دهد.

 جراحی لاپاراسکوپی و نتایج آن

نتیجه این عمل بستگی به یافته‌های پزشک و روش صورت گرفته دارد. به دلیل این‌که برای انجام این عمل فقط برش‌های کوچکی در بدن ایجاد می‌شود؛ بیماران با کمترین میزان ناراحتی و درد به سمت بهبود می‌روند.

اما چنان‌چه پس از انجام جراحی لاپاراسکوپی دچار علائمی همچون تب؛ سردرد؛ استفراغ؛ حالت تهوع؛ تورم در قسمت جراحی شده؛ ترشح؛ قرمزی؛ خونریزی در ناحیه برش خورده؛ ناتوانی در ادرار کردن و …. شدید؛ بهتر است پزشک خود را در جریان قرار دهید.

جدیدترین روش جراحی لاغری و نکات ضروری درباره آن

دکتر محمود حیدری

عمل جراحی لاغری دارای انواع مختلفی می‌باشد. اگر شما به دنبال داشتن اندامی متناسب و زیبا هستید؛ دکتر محمود حیدری به عنوان بهترین جراح لاغری به شما معرفی می‌گردد. این جراح دارای بورد تخصصی می‌باشد. شما برای مشاوره و محاسبه تناسب اندام خود می‌توانید به وبسایت www.drmahmoodheydari.com یا پیج اینستاگرام @dr.mahmood_heydariمراجعه کنید و با محاسبه mbi متوجه اضافه وزن خود شوید.

برای این‌که شما به صورت دقیق به وزن خود پی ببرید؛ لازم است نکاتی را مد نظر قرار دهید.

قبل از این‌که اقدام به اندازه‌گیری وزن خود کنید؛ حتما به دستشویی بروید.

صبح قبل از این‌که صبحانه بخورید؛ وزن خود را اندازه بگیرید.

بانوان در نظر داشته باشید چند روز قبل و چند روز بعد از عادت ماهانه اقدام به گرفتن وزن خود نکنید.

چنان‌چه شما ورزشکار هستید هرگز بعد از انجام تمرینات؛ اقدام به اندازه‌گیری وزن خود نکنید.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی