15 نکته طلایی برای  جلوگیری از سرقت خودرو

راه‌هایی که منجر می‌شود خودرو شما از چشم ساراقان در امان بماند

خودرو یکی از ملزومات مورد استفاده افراد است. طبق آمارهای مختلف، سرقت خودرو به صورت میانگین فقط ۲ دقیقه زمان می‌برد. خب این مسئله نیاز به تفکر و اندیشه دارد. شیوه‌های زیادی برای سرقت ماشین وجود دارد مانند: شکستن شیشه و باز کردن قفل درب که می‌توان گفت، ساده‌ترین روش برای سرقت خودرو است.  راه های جلوگیری از سرقت خودرو مختلف است و افراد با توجه به شرایط خود، می‌توانند راه‌های گوناگونی را استفاده کنند. با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر برای شما بگوییم.

خودرو چگونه به سرقت می‌رود؟

روش های مختلفی برای سرقت خودرو وجود دارد که شاید راحت‌ترین آن شکستن شیشه باشد. این روش با ابزار مخصوصی انجام می‌شود که حتی صدای شکستن شیشه هم احساس نخواهد شد.

از کار انداختن دزدگیر ماشین یکی دیگر از روش‌های بسیار ساده برای سرقت خودرو است. در ادامه نکاتی درباره راه های جلوگیری از سرقت خودرو توضیح خواهیم داد.

خودرو را در مکان‌های چراغ دار و روشن پارک کنید

همانطور که می‌دانید، اکثر دزدی‌ها از خودرو در شب اتفاق می‌افتد؛ زیرا در تاریکی دید خوبی برای افراد وجود ندارد و فرد سارق می‌تواند با خاطر آسوده سرقت را انجام دهد. بهتر است که خودرو را در جایی پارک کنید که همواره مکان روشنی باشد تا میزان ریسک سارق افزایش پیدا کند.

بهترین مکان‌ها بعد از پارکینگ، کوچه یا خیابانی است که چراغ‌های آن روشن باشد. دقت کنید اگر قرار است در محله‌ای خودرو خود را پارک کنید که برای اولین بار در آن منطقه هستید، بهتر است جلوی بانک و یا مکان‌هایی خودرو را پارک کنید که از مدار دوربین بسته استفاده می‌کنند.

خودرو را در کنار خروجی‌ها پارک نکنید

با قرادادن خودروها در کنار خروجی‌ها، بهترین فرصت را برای سارقین مهیا می‌کنید تا در زمان کوتاهی، عملیات سرقت خودرو را انجام دهند. یکی از راه های جلوگیری از سرقت خودرو را می‌توان این موضوع گفت اتومبیلی که در پارکینگ است، سخت‌تر سرقت می‌شود. اما خروجی‌ها می‌تواند بهترین گزینه برای سرقت باشند.

برای امنیت خودرو هزینه کنید

ابزارهای گوناگونی طراحی شد تا در این امر مالکین خودرو را یاری کند. انواع دزدگیرها، قفل‌های پیشرفته و شیشه‌های با کیفیت روش‌های خوبی برای جلوگیری از سرقت خودرو می‌باشند. همچنین اتومبیل‌هایی با قیمت‌های بالاتر از ردیاب برای خودرو استفاده می‌کنند که یکی از جدیدترین دزدگیرها محسوب می‌شود. این دزدگیر برای اکثر خودروها قابل نصب بوده و می‌توان یکی از بهترین راه های جلوگیری از سرقت خودرو را افزایش امنیت خودرو دانست.

مطمئن شوید که درب‌های خودرو قفل شده است

خیلی وقت‌ها با توجه به اینکه ماشین را پارک می‌کنید و عجله برای کار اداری یا رفتن به محل کار خود دارید، فراموش می‌کنید که درب اتومبیل را قفل کنید.  این یکی از روش‌های ساده برای سرقت خودرو است، پس دقت کنید که قفل کردن درب خودرو یکی از مهم‌ترین راه های جلوگیری از دزدیده شدن ماشین است.

از کیفیت دزدگیر خود مطئن شوید

دزدگیری را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت بالا، امنیت خودرو شما را هم تضمین کند. دزدگیر ماهواره‌ای بهترین نمونه از دزدگیرها و راه های جلوگیری از سرقت ماشین است.

کلیدهای یدک را در جای مطمئن قرار دهید

ممکن است کلید درون ماشین جا بماند و درب خودرو قفل شود، وجود کلید یدکی و زاپاس برای این مواقع ضرورری است، اما توجه کنید که کلید زاپاس را باید در جای مطمئن قرار دهید و به هیچ وجه در خودرو جا ساز نکنید.

بعد از پیاده شدن درب خودرو را قفل کنید

در برخی از مواقع ممکن است راننده برای چند لحظه از اتومبیل پیاده شود و درب خودرو را قفل نکند. در همین مدت کوتاه ممکن است سارق در کمین باشد.

یکی از عواملی که منجر به آسودگی خاطر شما در برابر سرقت خودرو می‌شود بیمه بدنه است. برای خرید بهترین بیمه بدنه با قیمت ازان به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/carbody

بعد از خرید خودرو کارکرده قفل را عوض کنید

دقت کنید که برخی اوقات این خریدها از طریق واسطه انجام می‌شود و ممکن است که برخی از افراد سارق باشند.

برای اینکه از ضرر مالی خود جلوگیری کنید، بعد از تحویل خودرو، قفل درب‌ها و صندوق عقب را تعویض کنید تا امنیت ماشین خود را افزایش دهید.

بکسل کردن خودرو را از مراکز معتبر درخواست کنید

بکسل کردن، یکی از رایج‌ترین روش‌های سرقت خودرو است. به این صورت که خودرویی که در خیابان خراب می‌شود را نباید با ماشین‌های شخصی بکسل کرد و بهتر است که با امداد خودرو تماس گرفت.

15 نکته طلایی برای  جلوگیری از سرقت خودرو

عواملی که موجب می‌شود خودرو شما به سرقت برود

تصادفات ساختگی را جدی بگیرید

گاهی افرادی خودشان را جلوی ماشین می‌اندازند و بعد از پیاده شدن راننده، فرد همراه آن شخص سوار خودرو می‌شود و ماشین را سرقت می‌کند. در این مواقع باید ماشین را خاموش کرده و هنگام پیدا شدن از خودرو، سوئیچ را برداشت. با این کار احتمال سرقت کاهش پیدا می‌کند.

پارکینگ و کارواش معتبر انتخاب کنید

در مواقعی ممکن است است که پارکینگ یا کارواش‌های نا معتبر، افراد را به صورت موقت استخدام می‌کنند و احتمال اینکه این افراد از کلیدهای شما یدکی بزنند، بسیار زیاد است. توصیه می‌شود که از مکان‌های مجوز دار و معتبر استفاده کنید.

کارت شناسایی مامور را بررسی کنید

در برخی از موارد افرادی با عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی یا گشت، جلوی خودروی شما را می‌گیرند. قبل از اینکه از خودرو پیاده شوید حتما کارت شناسایی فرد را چک کنید.

وسایل با ارزش خود را در خودرو قرار ندهید

وسایل ارزشمندی مانند: کیف، لپ تاپ، موبایل و موارد مشابه، شرایط سرقت را افزایش می‌دهد و انگیزه سارق افزایش پیدا می‌کند. بهتر است اگر وسایلی دارید که امکان جابه جایی را برای شما سخت می‌کند، حداقل آن‌ها را در صندوق عقب خودرو قرار دهید.

پوشش سرقت بیمه بدنه

در بیمه‌بدنه، بیمه‌گزار با پرداخت حق‌بیمه می‌تواند هنگام خسارت اتومبیل خود، خسارت دریافت کند.

پوشش سرقت یکی از مزیت‌های بیمه بدنه است که سرقت جزئی را تحت پوشش قرار می‌دهد. پس علاوه بر اینکه باید راه های جلوگیری از سرقت خودرو را بدانید بهتر است که بیمه بدنه را نیز تهیه کنید تا بتوانید از پوشش سرقت آن استفاده کنید.

15 نکته طلایی برای  جلوگیری از سرقت خودرو

با بیمه بدنه کمی در برابر دزدیده شدن ماشین خود آسوده خاطر باشید

خرید بیمه بدنه

بیمه دات کام، وب سایت مقایسه انواع بیمه‌نامه‌ها است که با قدمت طولانی، شما عزیزان را در برابر خطرهای احتمالی بیمه می‌کند. شما می‌توانید برای خرید بیمه بدنه به این وب سایت مراجعه کنید و بهترین بیمه را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

برگرفته از سایت بیمه دات کام(https://bimeh.com)

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی