انتقاد شدید نماینده ارومیه از عملکرد عبدالملکی/ چرا وزیر کار به برنامه هایی که نوشته عمل نمی کند؟

سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با سوالش از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مدتی قبل اعلام وصول شده اما تاکنون در دستورکار صحن علنی قرار نگرفته است، گفت: سوال من اولا برابر با قانون است و الان چند ماه است که سوال از وزیر انجام نمی‌شد تا روال قانونی آن سپری شود، ضمن اینکه شبیه این سوال قبلا هم از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قبلی انجام شده بود و ادامه آن بود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: اتفاقی که در اینجا رخ داده این است که وزارتخانه باید صاحب برنامه باشد، تئوریسین‌های وزارت تعاون باید سند راهبردی برای اشتغال جوانان داشته باشند. من احساس کردم هنوز این سند راهبردی و برنامه‌ریزی کامل در وزارت‌خانه نیست و وزیر باید بیاید در صحن حرف جوانان و تحصیلکرده‌ها را بشنود. شاید بیش از یک میلیون جوان تحصیلکرده در معرض بیکاری هستند و زندگی خودشان و خانواده‌شان تحت فشار این مساله است.

وی اضافه کرد: وزیر باید در این زمینه پاسخگو باشد، بنابراین من سوال را در کمیسیون اجتماعی مطرح کردم و از پاسخ وزیر قانع نشدم و سوال را به صحن آوردم؛ باید ایشان در صحن پاسخ و برنامه بدهد تا بتوانیم برای مردم تبیین کنیم که برنامه ما برای مساله اشتغال چیست.

ذاکر در ادامه با اشاره به سوابق عبدالملکی، اظهار داشت: آقای عبدالملکی وزیر توانمندی است و مغز متفکر اقتصادی و برنامه‌ریزی دولت است. ایشان قبل از اینکه وزیر شود حرف‌ها و صحبت‌های زیادی در حوزه اقتصادی و راهبردی با موضوع انقلاب اقتصادی برای عبور نظام از بحران داشتند، من می‌گویم شما الان باید پاسخگو باشید.

تیم اقتصادی دانشگاهی برای استان‌ها تشکیل شود/ عبدالملکی پیش از وزارت حرف‌های زیادی درباره انقلاب اقتصادی می‌زد/  انتظارات ما از دولت سیزدهم بیش از این‌ها بود

وی افزود: شما که سال‌ها قبل برنامه می‌نوشتید، باید وقتی که به وزارت آمدید آن را اجرا می‌کردید. بالاخره شما بعدا برنامه را نوشتید یا قبلا نوشته بودید؟ اگر قبلا به مشکلات فکر کرده بودید، چرا الان اجرا نمی‌کنید؟ اگر الان می‌خواهید فکر کنید خب این یک نوع سیر قهقرایی و عقب ماندگی است، به همین خاطر من قانع نشدم. اگر جوانان بیکار قانع شدند، من هم قانع می‌شوم، ابدا چنین چیزی نیست.

نماینده مردم ارومیه در ادامه پیرامون انتظارات نمایندگان از دولت، بیان داشت: انتظارات ما از دولت بیشتر از این بود؛ ما انتظارات زیرساختی داریم، انتظارات چشمگیر روبنایی داریم، اقلاً انتظارات رونمایی را در این مدت فراهم نکردند. می‌توانستند با یک بخشنامه گره‌ها را باز کنند، باید بروند به دنبال نخبگان و از آن‌ها استفاده کنند و جوانان را هم پای کار بیاورند. تنها خودشان با معاونین پارلمانی‌شان نباشند.

وی افزود: باید تیم اقتصادی دانشگاهی برای استان‌ها تشکیل بدهند، مشکلات اقتصادی و راه حل آن‌ها استان به استان با هم فرق می‌کند.

ذاکر در پایان گفت: نقش وزارت تعاون در ایدرو و ایمیدرو چیست؟ بنیاد مستضعفان، اوقاف و ستاد اجرایی چیست؟ همین‌ها می‌توانند گره‌های جوانان را باز کنند و اشتغال ایجاد کنند، اما چه نقشی دارد؟ قدرت ندارد به ایدرو بگوید که این کار یا آن کار را انجام بده. چرا؟ چون یا قانون نیست که هست و شما وزیر اشتغال هستی باید اشتغال ایجاد کنی یا برنامه و جلسه و مشاوره نیست.

23217

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی