انتقاد تند رئیس کمیسیون صنایع از دولت: دولت با شش درصد سهام دخالت دویست درصدی در خودروسازی دارد

«عزت الله اکبری تالار پشتی» رییس کمیسیون رئیس کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به این سوال که کمیسیون صنایع تاکنون چند طرح را مورد بررسی قرار داده است؟ گفت: در ابتدا مجلس خدمت رئیس مجلس عرض کردم که روال کار به این شکل باشد که مجلس به سراغ ضرورت ها و مشکلات مردم برود و برای رفع آنها اقدام کند.‌ کمیسیون صنایع و معادن حدود ۳۰ طرح را تاکنون مورد بررسی قرار داده است که شامل طرح ساماندهی صنعت خودرو، طرح جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی، طرح دو فوریتی دیپلماسی اقتصادی و .. است. 

او در توضیحاتی در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو گفت: این طرح متعلق به مجلس دهم است و  بند ۴ آن مورد ایراد قرار گرفت و به مجلس بازگردانده شد. در همین ارتباط جلساتی را با حضور نماینده شورای نگهبان برگزار کردیم و کارهای کارشناسی بر روی آن انجام شد. نهایتا در صحن به تصویب رسید که واردات خودرو مشروط به صادرات خودرو یا قطعات خودرو باشد یعنی به این صورت که هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار  اقدام کند.

تالار پشتی بیان کرد: ساختار خودرو سازی در کشور ایراد اساسی دارد و داد مردم را در آورده است، درایران خودرو دولت با شش درصد سهام خود، دخالت دویست درصدی دارد که این خلاف قانون است و منجر میشود صنعت خودرو سازی زیان ببیند، این خلاف نظر مردم و منافع آنها است . از دولت جدید و وزیر صمت خواستیم بر روی ساختار ها کار کنند و دخالت را کم کند.

رئیس کمیسیون صنایع ومعدن مجلس در خصوص روند تحقیق تفحص ها در کمیسیون صنایع گفت: در مجلس یازدهم هنوز گزارشی به ما داده نشده است و در مرحله اقدام هستیم. رویکرد ما در کمیسیون این است که دو طرح جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی و طرح دو فوریتی دیپلماسی اقتصادی را به نتیجه برسانیم. 

23217

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی