وقتی فوتبال ایران با قاتلش همدست شد

۱۰ اسفند ۹۹ و تنها دقایقی بعد از پایان انتخابات فدراسیون فوتبال و رأی اکثریت اعضای مجمع به شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم، محسن ترکی گفت:«امروز، روز شکست فوتبال ایران بود.» حالا چند ماه از آن روز گذشته و با ارزیابی رفتار، گفتار و وقایع می‌توان گفت:«کجا دیده‌اید کسی با قاتلش همدست شود؟» در واقع رأی به عزیزی‌خادم برای نشستن روی صندلی ریاست مهم‌ترین فدراسیون ورزش کشور، چیزی شبیه همدست شدن فوتبال ایران با قاتلش بود. بدیهی است فردی باید روی صندلی ریاست فدراسیون بنشیند که صرفاً به بیان جملات زیبا و وعده‌های وجدآور بسنده نکند، چه اگر غیر از این باشد فوتبالمان در مسیر تضعیف و حتی از بین رفتن قرار می‌گیرد. فدراسیون فوتبال نیاز به رئیسی دارد که با وعده‌هایش سعی در ظاهرسازی و فریفتن مردم نداشته باشد.

عزیزی‌خادم بارها تأکید کرده فوتبال برای همه است اما در عمل جز چند نفر، همه را نامحرم و چه‌بسا دشمن می‌داند. ۹ ماه از آغاز به‌کار عزیزی‌خادم سپری شده، حدود ۳ ماه از وعده مهم آوردن VAR گذشته، یک سال به جام‌جهانی قطر مانده اما از چه چیزی(به‌لحاظ مدیریت فوتبال و پیشرفت در موارد سخت‌افزاری) می‌توان صحبت کرد و به آن بالید؟ «تدوین برنامه‌ای استراتژیک و بازاریابی مدون که چیزی حدود ۱۰ میلیون یورو یا رقمی معادل ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم»؛ این ادعایی بود که عزیزی‌خادم در مناظره انتخاباتی‌اش مقابل دو رقیب دیگر یعنی مصطفی آجورلو و کیومرث هاشمی درباره درآمدزایی سالانه برای فدراسیون فوتبال مطرح کرد. اما درحال حاضر نه تنها حتی نیمی از چنین رقمی هم محقق نشده بلکه رئیس فراکسیون ورزش مجلس صحبت از رقمی معادل ۱۴۰ میلیارد تومان کرده که سرنوشت آن در فدراسیون نامعلوم است.

جالب اینکه قرار بود رئیس فدراسیون فوتبال با اجرای پروژه‌های اقتصادی، فوتبال را از مشکلات بزرگ مالی بی‌نیاز کند اما مدتی است به انحاء مختلف دست خود را به‌سمت دولت دراز و طلب کمک می‌کند. در این میان یادمان باشد که بازیکنان تیم‌ملی هم نارضایتی‌شان را از مواردی چون البسه و پشتیبانی ضعیف، علنی کردند. عزیزی‌خادم بارها گفته که فدراسیون تحت امر او دورانی شفاف را پشت سر خواهد گذاشت و برخلاف روال پیشین دیگر شاهد ابهام و شائبه نخواهیم بود اما تاکنون که این وعده هم محقق نشده و رسانه‌ها، مردم، بدنه فوتبال و حتی نمایندگان مجلس ماه‌هاست با سؤالات بی‌پاسخی مواجه هستند.

*دبیر گروه ورزشی روزنامه ایران

۲۵۶ ۲۵۱

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی