خرید دنا پلاس با چشمانی باز

در چند سال اخیر، خانواده خودروهای دنا از محبوبیت بالایی در بازار خودرو برخوردار شده‌اند و به نظر می‌رسد که از این گروه، خرید دنا پلاس رونق بیشتری داشته باشد. قیمت بالاتر دنا پلاس در مقایسه با قیمت خودروی دنا، به‌دلیل وجود طراحی زیبا و امکانات و تجهیزات رفاهی بیشتر آن، به نظر توجیه‌پذیر می‌آید. اما باید دید این مزیت رقابتی دقیقا چیست و چرا باید خرید دنا پلاس را به خرید سایر خودروهای هم‌خانواده‌اش ترجیح داد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات فنی دنا، دنا پلاس و دنا توربوشارژ و قیمت آن‌ها

اگر تصمیم به انتخاب دنا پلاس گرفته‌اید، لازم است که اطلاعات دقیقی نسبت‌ به مشخصات آن در مقایسه با دنا و دنا توربو داشته باشید. مشخصاتی که قطعا تاثیر مستقیمی روی قیمت دنا پلاس و باقی خودروهای این خانواده خواهند داشت.

می‌شود گفت که به‌لحاظ فنی و موتور، تفاوتی میان دو مدل دنا و دنا پلاس نمی‌بینیم. هر دوی این خودروها از موتور قوی EF۷ با سطح استهلاک پایین و راندمان بالا بهره برده‌اند؛ و البته هردو دارای موتور ۱۶۴۶ سی سی، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ هستند. حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۵۷ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه؛ و البته حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت را نیز در دنا و دنا پلاس شاهد هستیم. گفتنی است که این دو خودرو، سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در مدت ۱۳.۵ ثانیه طی می‌کنند.

با ظهور دنا توربو که به لحاظ ظاهری، شباهت زیادی با خودروی دنا پلاس دارد؛ نیاز مخاطب به خودرویی با مشخصات فنی قوی‌تر، مرتفع شد. دنا پلاس توربوشارژ، از یک موتور توربو بهره برده است که توان آن را به ۱۵۰ اسب بخار، و گشتاور آن را به ۲۱۵ نیوتن متر می‌رساند. شتاب صفر تا ۱۰۰ که در دنا و دنا پلاس، ۱۳.۵ ثانیه بود، در دنا توربو شارژ به ۱۰ ثانیه افت کرده است. حداکثر سرعت نیز در دنا توربو شارژ به‌جای ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت، ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت است.

این مشخصات فنی توانست خودروی دنا توربو شارژ را در مقایسه با دنا و دنا پلاس در جایگاه بالاتری قرار دهد. که البته همین برتری‌ها نیز باعث بالاتر رفتن قیمت آن در مقایسه با قیمت دنا پلاس شده است. برای اطلاع از قیمت دنا پلاس و مقایسه آن با سایر خودروها، همین حالا روی لینک آبی کلیک کنید و آخرین قیمت دنا پلاس را برای سال‌های مختلف مشاهده کنید.

خرید دنا پلاس با چشمانی باز

مقایسه ظاهری دنا، دنا پلاس و دنا توربوشارژ

دنا پلاس به لحاظ طراحی، چندین گام جلوتر از دنا رفته و زمانی‌که در سال ۹۶ به بازار عرضه شد، طراحی زیباتر و تجهیزات بیشتر آن، توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. چیزی که باعث می‌شود در نگاه اول تمایز قابل‌توجهی میان دنا و دنا پلاس قائل شویم، خط زاویه داری است که از بخش چراغ عقب تا گلگیر جلو خودرو کشیده شده است. البته این تمایز در بخش جلو پنجره و چراغ‌های دنا نیز دیده می‌شود که در کل ظاهری شکیل‌تر و جذاب‌تر به آن بخشیده است.

در بخش ریزه‌کاری‌ها نیز، کرومی شدن دستگیره درب‌های خودرو، جلب توجه می‌کند. این تغییرات زمانی‌که به بخش پشتی خودرو می‌رسیم، کاهش پیدا می‌کند و تنها چیزی که در وجه تمایز دنا و دنا پلاس در این بعد به چشم می‌آید، آنتن کوسه‌ای خودرو است.

تفاوت دنا و دنا پلاس در تجهیزات

تفاوت‌های فنی و ظاهری دنا و دنا پلاس را بیان کردیم. اما علاوه‌بر موارد گفته شده، این دو خودرو به لحاظ تجهیزات و امکانات رفاهی نیز تفاوت‌هایی دارند. از جمله تجهیزات برتر خودروی دنا پلاس، محصول موفق ایران خودرو، می‌توان به سانروف برقی، دی لایت، سیستم تنظیم برقی صندلی راننده و شاگرد (در ۸ جهت)، ۴ کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی) و… اشاره کرد.

خرید دنا پلاس

با در نظر گرفتن تمایزها و تفاوت‌های فوق میان خودروهای دنا معمولی، دنا پلاس و دنا توربوشارژ، خودروی دنا پلاس را می‌توان یک میان‌رده در این خانواده دانست. داشتن مشخصات فنی و ظاهری مناسب و همین‎طور قیمت متوسط و میانه آن، باعث شده است تا بازار این خودرو در مقایسه با دیگر رقبا، همچنان داغ‌تر باشد.

خرید دنا پلاس با چشمانی باز

با خرید دنا پلاس، تجربه رانندگی خودرویی را خواهید داشت که ظاهری زیبا و شکیل داشته و مشخصات فنی مناسبی برای رانندگی در خیابان‌ها و جاده‌های کشور دارد. استهلاک پایین موتور EF۷ به‌کار رفته در این خودرو و قیمت آن که در مقایسه با سایر هم‌رده‌ها متقاعدکننده به نظر می‌رسد، خرید دنا پلاس را به گزینه‌ای مناسب برای بازار امروز خودرو تبدیل ساخته است.

اگر قصد خرید دنا پلاس یا سایر خودروهای مشابه را دارید، با مراجعه به صفحه خرید خودرو تضمین شده همراه مکانیک (www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/) با هر بودجه‌ای بهترین خودرو را خریداری کنید.

کلام آخر

در بالا مقایسه‌ای میان خودروهای دنا، دنا پلاس و دنا توربوشارژ داشتیم. هم‌اکنون تاحدی متوجه شباهت‌ها و تفاوت‌های میان آن‌ها شده‌اید و احتمالا استعلام قیمت آن‌ها را هم گرفته‌اید. شما برای خرید یکی از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از این خانواده، کدام مدل را ترجیح می‌دهید؟ تمایز مشخصات و طراحی در این خانواده، کدام‌یک را در مقام برتری قرار می‌دهد؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

با الهام از مطالب سایت همراه مکانیک: https://www.hamrah-mechanic.com/

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی