دفاع یک نماینده مجلس از افزایش اختیارات استانداران

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجل شورای اسلامی درباره افزایش اختیار استانداران در دولت سیزدهم، گفت: این اقدام اگر از سوی دولت انجام شود قطعا مورد استقبال نمایندگان خواهد بود چون باعث تمرکززدایی از پایتخت می شود.

وی با بیان افزایش اختیارات استانداران موضوعی بود که نمایندگان از دولت گذشته نیز پیگیری کردند، ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولان استانی اشراف بیشتری بر مسائل مناطق دارند می‌توانند اقدامات مناسبی در جهت از بین بردن مشکلات داشته باشند حتی موضوع بودجه نیز باید از سوی مسئولان استان‌ها پیش بینی شود.

نماینده مرودشت در مجلس توضیح داد: متاسفانه اعتبارات در پایتخت و بر اساس اعداد و ارقام غیرواقعی پیش بینی می شود و آنچه تخصیص می یابد با نیازها تطبیق ندارد که این امر حتی موجب اعتراض نمایندگان نیز شده است.

رشیدی کوچی با تاکید بر اینکه تفویض اختیار به مدیران استانی سبب افزایش بهره وری خواهد شد، افزود: در واقع مدیران استانی می توانند اولویت های مردم منطقه را مشخص کنند و سپس بر اساس آنها امور را پیگیری کنند اما مسئولان در وزارتخانه ها نمی توانند بر اساس واقعیت‌های میدانی اقدام کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: بدون شک تحقق افزایش اختیار استانداران، گام بزرگی در توسعه و آبادانی کشور خواهد بود.

۲۳۲۱۹

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی