کتاب «دیار اجدادی» مننتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشر خوب، کتاب «دیار اجدادی» با نویسندگی فرناندو آرامبورو و ترجمه علیرضا شفیعی‌نسب را منتشر کرد. 

این کتاب بر اساس واقعیت نوشته شده است که فعالیت ۹ شخصیت اصلی گروه مسلح آتا و حوادث و فجایع ناشی از عملیات آن‌ها را بازگو می‌کند. «آتا»، گروهی از دانشجویان ناسیونالیست باسک بودند که برای مبارزه با حکومت دیکتاتوری فرانسیسکو فرانکو در سال ۱۹۵۹ میلادی تشکیل شدند. در ابتدا این گروه برای مقابله با حکومت، فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دادند اما به با گذشت زمان به فعالیت‌های نظامی روی آورده و با ترور، گروگان‌گیری و ایجاد ترس، با خشم و نفرت مردم اسپانیا روبه‌رو شدند.

کتاب «دیار اجدادی» تا کنون بیش از ۱۵ جایزه ملی و بین‌المللی دریافت کرده است.

 در خلاصه‌ این کتاب آمده: «از خودت می‌پرسی: ارزشش را داشت؟ و تنها پاسخت سکوت این دیوارهاست و چهره‌ات که هر روز در آینه پیرتر و پیرتر می‌شود و پنجره‌هایی که با نمادهای کوچکی از آسمان به یادت می‌آورد که آن بیرون، زندگی جاری‌ست و پرنده هست و رنگ هست، اما فقط برای دیگران، اگر از خودت بپرسی مگر چه کار بدی کردم، صدایی در سرت می‌گوید: هیچ. خودت را فدای دیار اجدادی کردی. آفرین، پسرجان، حالا دیگر تعارف را کنار بگذاریم. اگر دوباره بپرسی، جواب می‌آید: سادگی کردم و مغزم را شست‌وشو دادند.»

کتاب «دیار اجدادی» در ۸۰۰ صفحه با قیمت ۱۷۳ هزار تومان به چاپ رسیده است.

۵۷۵۷

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی