طرح پاکسازی اطراف مدارس از خرده‌فروشان مواد مخدر در اصفهان آغاز شد

محسن یار محمدیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اجرای این طرح به فرمانداری‌های استان ابلاغ‌شده است و همچنین مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان  به مدیران نواحی و مناطق مدارس در  بخشنامه ای اعلام کرده است که موارد خریدوفروش مواد مخدر و یا وجود معتادان را گزارش دهند.

وی با اشاره به‌ضرورت و اهمیت پاک‌سازی مناطق آلوده اطراف مدارس گفت: تأمین امنیت دانش‌آموزان و ایجاد آرامش خاطر برای خانواده‌ها ازجمله اهداف اجرای این طرح است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: در سال جاری با اجرای طرح‌های پاک‌سازی بیش از سه هزار معتاد متجاهر که عمل خود را آشکار انجام می‌دهند در اصفهان دستگیر و به مراکز ماده ۱۶ منتقل شد.

«در مرکز نگهداری و کاهش آسیب موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان فاقد گواهی درمان و معتادان متجاهر به مدت یکتا سه ماه نگهداری می‌شوند.»

وی بابیان اینکه در زمان حاضر ۲ مرکز مشمول ماده ۱۶ به‌عنوان سرپناه شبانه برای نگهداری معتادان متجاهر در استان اصفهان وجود دارد که شامل سپاه مبارکه و قلعه شور هرکدام با ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر است گفت: برای اجرای گسترده طرح‌های پاک‌سازی نیاز است که ظرفیت این مراکز به یک هزار نفر افزایش یابد.

 یار محمدیان با اشاره به اینکه زنان به‌طورمعمول ۱۰ درصد از معتادان در استان را تشکیل می‌دهند، گفت: یکی از مشکلات فعلی نداشتن مرکز ماده ۱۶ برای نگهداری زنان معتاد متجاهر است که به این دلیل آن‌ها اکنون در چند مرکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

به گفته وی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر تأثیر بسیاری در کاهش سرقت‌های خُرد در استان اصفهان داشته است.

وی یادآور شد: همچنین در گلوگاه‌های چهار محور استان در شهرستان‌های سمیرم، نایین، چوپانان و شهرضا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر باقوت و دقت از قاچاق مواد مخدر به استان جلوگیری می‌کنند.

استان اصفهان ازنظر شیوع اعتیاد در رتبه ۲۳ کشور قرار دارد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی