تقابل عشق و صداقت با علم مربیگری در سیرجان

سپهر ستاری: هفته ششم لیگ برتر امروز برگزار خواهد شد و هر 16 تیم لیگ به مصاف رقبای خود خواهند رفت. سازمان لیگ پس از تعطیلی دوهفته‌ای به خاطر بازی‌های ملی به سرعت هفته پنجم را برگزار کرد و حالا به سراغ هفته ششم رفته است.

در هفته گذشته لیگ برتر هر چهار تیم مدعی یعنی استقلال، پرسپولیس، گل‌گهر و سپاهان امتیاز از دست دادند و هیچ‌کدام از این تیم‌ها نتوانست از لغزش دیگر رقبا استفاده کند. مجید نامجومطلق، پیشکسوت باشگاه استقلال در این خصوص به خبرآنلاین گفت: در لیگ ایران برخلاف تیم‌های اروپایی اغلب تیم‌ها با تغییرات زیاد فصل را شروع می‌کنند و این تغییران باعث می‌شود زمان بیشتری برای هماهنگی لازم باشد تا بازیکنان به شناخت تاکتیکی مدنظر سرمربی برسند. مسئله دیگر هم اینکه کیفیت تیم‌ها به هم نزدیک‌تر شده و خب اول و آخر فصل امتیاز گرفتن سخت است. برای همین می‌گویند تیم‌هایی که می‌خواهند قهرمان شوند باید در شروع فصل امتیازات خوبی را کسب کنند.

از طرفی تقویم فشرده لیگ برتر در کنار بازی‌های تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا باعث شده سازمان لیگ پشت سر هم بازی‌ها را برگزار کند. اتفاقی که شاید تا حدی از کیفیت فنی مسابقات کم کند و در ادامه فصل اعتراض مربیان را هم در پی داشته باشد. پیروز قربانی، سرمربی تیم لیگ یکی رایکا بابل هم نسبت به این قضیه در لیگ برتر و لیگ یک ناراضی است و در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: لیگ برتر ما بیشتر از اینکه بخواهد کیفی باشد، کمی است! سازمان لیگ فقط می‌خواهد بازی‌ها برگزار گند که تمام نشود. خیلی تیم‌ها در لیگ ما پیش‌فصل نداشتند. بعد هم بازی‌ها پشت هم است و فقط مجبوری ریکاوری کنی و فرصتی برای طرح و تاکتیک نیست. مربیان خیلی جاها مقصر نیستند چون زمان ندارند. الآن هر چهار روز بازی است. فرداری بازی که ریکاوری داری و بعد هم دو روز کلا فرصت برای تمرین داری. من خودم در لیگ یک هستم و واقعا نمی‌شود کاری کرد. سازکان لیگ فقط می‌خواهد بازی‌ها برگزار شود. حالا ما حرف بزنیم می‌گویند فوتبال اروپا هم همین است. آنجا ثبات وجود دارد و مثلا در تیم گواردیولا هر سال 2 بازیکن عوض می‌شود و امکاناتی هم که دارند مثل زمین تمرین با ما قابل مقایسه نیست. اینجا طرح و ایده هم داشته باشی نوع برنامه‌ریزی اجازه نمی‌دهد. امیدوارم تفکری بیاید که به فوتبال کیفی اهمیت دهد. کلا تقویم فشرده مسخره است. آسیا کلا این‌گونه است. آسیا 20 سال است با این تقویم چه کرده؟ کنفدراسیون فوتبال آسیا هم باید تغییر دهد. خروجی این تقویم فشرده چه چیزی بوده است؟ افتخار و آرزوی فوتبال آسیا صعود از گروهی جام جهانی است. کلا برنامه‌ریزی و نگرش فوتبال آسیا غلط است. با این مدل برنامه‌ریزی اتفاقی نمی‎افتد. من خودم در کار تیمم مانده‌ام چون هیچ کاری نمی‌توان کرد. فقط دنبال این هستم بازیکن مصدوم نشود و تمرین را تعطیل می‌کنم که فقط سالم بمانند. با این نوع برنامه‌ریزی کاری نمی‌توان کرد.

برنامه بازی‌های امروز لیگ برتر به شرح زیر است:

سپاهان – فجرسپاسی؛ ساعت 15

در یکی از چهار بازی ابتدایی این هفته سپاهان باید در شیراز به مصاف فجرسپاسی برود. شاگردان محرم نویدکیا در دو بازی اخیر طعم برد را نچشیده‌اند و بیش از 185 دقیقه است که در لیگ گلزنی نکرده‌اند و با 10 امتیاز سوم هستند. آن‌ها این هفته مقابل تیمی به میدان خواهند رفت که در 5 هفته گذشته موفق به کسب 7 امتیاز شده و نشان داده راحت تسلیم نمی‌شود. شاگردان علی‌اصغر کلانتری در فجر بازگشت به لیگ برتر شروع خوبی داشته‌اند و انگار قصد ندارند نقش آسانسور را بازی کنند. آن‌ها به دنبال این هستند تا در حافظیه سپاهان را هم مثل استقلال زمین‌گیر کنند. ورزشگاهی که وضعیت نامناسب چمن آن انتقاداتی را در پی داشته است.

فجرسپاسی هفته گذشته اولین شکست فصل را به پیکان تحمیل کرد و سپاهان هم در خانه مقابل تراکتور با تساوی بدون گل متوقف شد.

تقابل عشق و صداقت با علم مربیگری در سیرجان

تراکتور – پدیده؛ ساعت 15

دو تیم پرحاشیه لیگ برتر که در همین ابتدای فصل دست به تغییر مربی زده‌اند این هفته در تبریز باید به مصاف هم بروند. تراکتور فصل را با فیروز کریمی شروع کرد ولی سه شکست در چهار هفته ابتدایی باعث جدایی او شد و حالا یک سرمربی کروات یعنی سولدو روی نیمکت تیم تبریزی نشسته است. پدیده هم پس از جدایی مهاجری حالا با اکیر میثاقیان کارش را ادامه می‌دهد. قرمزهای تبریز با کسب 4 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند. تیم مشهدی هم با یک امتیاز قعرنشین جدول است و در شرایط فعلی شانس اول سقوط به حساب می‌آید.

تراکتور هفته قبل در اصفهان مقابل سپاهان به تساوی بدون گل رسید و پدیده هم در آخرین دقایق با نتیجه 2 بر یک به ذوب آهن باخت.

نساجی – پیکان؛ ساعت 15

دو تیم باکیفیت این فصل امروز به میزبانی نساجی باهم دیدار خواهند کرد. تیم قائمشهری پس از نتایج خوب فصل قبل با ساکت الهامی امسال هم تیم خوبی نشان داده و بازی‌های باکیفیتی را به نمایش می‌گذارد. آن‌ها در حال حاضر با 5 امتیاز در رده یازدهم هستند .ولی نکته مهم در موردشان این است که در 5 بازی قبلی مقابل سه تیم مدعی پرسپولیس، گل‌گهر و استقلال بازی کرده‌اند. از طرفی پیکان هم با مجتبی حسینی 10 امتیازی است و حتی در هفته چهارم صدرنشین شد. آن‌ها که هفته گذشته مقابل فجر شکست خوردند امیدوارن با برد مقابل نساجی به روند پیروزی برگردند. در طرف مقابل شاگردان الهامی هم پس از تساوی مقابل استقلال که با نمایش خوب‌شان همراه بود می‌خواهند پیکان را شکست دهند تا کمی در جدول صعود کنند.

هوادار – آلومینیوم اراک؛ ساعت 15

صدرنشین لیگ برتر امروز باید تیم تازه‌وارد هوادار بازی کند که با رضا عنایتی هنوز شرایط خوبی پیدا نکرده و با کسب تنها 3 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد. شاگردان خطیبی در آلومینیوم اما با برد مقابل نفت مسجدسلیمان صدرنشین شدند و چشم‌ها را خیره کردند.

تیم تازه‌وارد هوادار البته نمایش بدی در هفته‌های گذشته نداشته اما انگار این تیم هنوز با شرایط لیگ برتر سازگار نشده و خریدهای جدید عنایتی هم هنوز با تیم هماهنگ نشده‌اند. آن‌ها هفته قبل هم به فولاد یک بر صفر باختند.

گل‌گهر – استقلال؛ ساعت 16

بدون تردید حساس‌ترین تقابل این هفته بین استقلال و گل‌گهر خواهد بود که در شهر سیرجان و به میزبانی شاگردان امیر قلعه‌نویی برگزار خواهد شد. دو تیم مدعی لیگ برتر که در هفته‌های ابتدایی هم نشان دادند امسال با توپ پر وارد مسابقات شده‌اند. استقلال در حال حاضر با کسب 11 امتیاز در رده دوم است و گل‌گهرِ 9 امتیازی هم پنجم است.

این بازی هم‌چنین به خاطر تقابل امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی حساسیت زیادی خواهد داشت؛  تقابلی که در دو فصل اخیر همیشه به سود مجیدی بوده و او موفق شده چهار بار سرمربی سابق خود را شکست دهد و امروز به دنبال برد پنجم است تا ضمن حفظ روند پیروزی‌های خود مقابل او تیمش را هم به صدر جدول برگرداند. قلعه‌نویی هم که فعلا از حضور روی نیمکت تیمش محروم است می‌خواهد با شکست مجیدی اعاده حیثیت کند.

تقابل عشق و صداقت با علم مربیگری در سیرجان

چهره ویژه گل‌گهر در بازی امروز احمد موسوی خواهد بود که جدایی پرحاشیه‌ای از استقلال داشت و می‌خواهد توانایی‌های خود را به مجیدی ثابت کند. از طرفی مجوز بازی اریک بایناما، مهاجم 21 ساله گابنی تیم گل‌گهر هم صادر شده و او می‌تواند مقابل استقلال بازی کند. در آن‌سوی میدان مجیدی دوباره مظاهری را از لیست تیمش خط زده و چشمی و مرادمند را هم به دلیل سرماخوردگی و مرادی را به دلیل مسائل انضباطی در اختیار نخواهد داشت. اتفاقی که باعث می‌شود شانس بازی به عارف آقاسی برسد تا برای اولین بار در لیگ برتر در ترکیب اصلی استقلال بازی کند.

استقلال هفته گذشته با نساجی صفر – صفر کرد و گل‌گهر هم با نتیجه‌ای مشابه مقابل نفت آبادان متوقف شد.

مجید نامجومطلق درباره بازی امروز دو تیم گفت: قطعا برای دو تیم بازی سختی خواهد بود چون هر دو مربی شناخت خوبی هم از تفکرات یکدیگر دارند. امسال تیم گل‌گهر هزینه زیادی کرده و بازیکنان خوبی در اختیار دارد و جلوی هر تیمی می‌تواند مشکل‌ساز باشد و خودش هم مدعی شود. استقلال هم تیم بزرگی است و بازی سنگینی خواهد بود و امیدوارم هم کیفیت فنی خوبی داشته باشد و استقلال هم برنده شود.

او در خصوص خریدهای جدید استقلال و خارجی‌های این تیم هم گفت: به نظرم امیرحسین حسین‌زاده در 2-3 بازی اول خیلی خوب بود و بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت ولی در دو بازی اخیر عملکرد قبلی را نداشته و امیدوارم به وضعیت سابق برگردد چون یکی از جوانان مستعد فوتبال ماست و می‌تواند در استقلال موثر باشد. در تیم‌های بزرگ یا بازیکنان ستاره می‌شوند یا زود فراموش می‌شوند که امیدوارم حسین‌زاده در استقلال ستاره شود. گلر جدید استقلال هم عملکرد خوبی جلوی نساجی داشت و این نشان می‌دهد استقلال مهره‌های خوبی گرفته و آینده‌دار هستند. فقط امیدوارم کم‌تجربگی آن‌ها باعث نشود استقلال صدرنشینی را از دست دهد. در مورد خارجی‌ها هم یامگا خوب کار کرده و امیدوارم ژستد هم عملکرد خوبی داشته باشد. بازیکنان خارجی معمولا به زمان نیاز دارند تا جا بیفتند. چند حرکتی که انجام داد هم نشان از تجربه بالای او بود و در لیگ‌های معتبری هم بازی کرده است.

ذوب آهن – فولاد؛ ساعت 17

تیم فولاد یکی از اولین تیم‌هایی بود که دست به تغییر سرمربی زد و با برکنار کردن عبدالله ویسی جواد نکونام را به نیمکت خود برگرداند. بازگشتی که مقابل هوادار آن‌ها را به برد رساند تا تیم اهوازی با کسب 7 امتیاز به رده نهم برسد. ذوب آهن هم که فصل را با مهدی تارتار آغاز کرده هفته گذشته مقابل پدیده 2 بر یک برنده شد تا با 9 امتیاز به رتبه ششم برسد.

نفت مسجدسلیمان – مس رفسنجان؛ ساعت 17

این بازی تقابل دو تیمی است که شروع خوبی در این فصل نداشته‌اند و هر دو با 5 امتیاز در جدول همسایه هستند. تیم محمد ربیعی با توجه به برتری سه بر صفر مقابل پدیده با حکم کمیته انضباطی و تساوی هفته گذشته مقابل پرسپولیس با روحیه‌ای مناسب به مصاف شاگردان فراز کمالوند در نفت خواهد رفت. نفتی‌ها هفته گذشته درگیر تحریم تمرینات هم بودند ولی بازیکنان این تیم راضی به حضور مقابل مس شده‌اند. آن‌ها هفته در آخرین دقایق قبل به آلومینیوم اراک باختند.

پرسپولیس – نفت آبادان؛ ساعت 18

اتفاق مهم این بازی بازگشت تماشاگران پرسپولیس به ورزشگاه است که شور و حال زیادی به تقابل دو تیم خواهد داد. قرمزهای پایتخت فصل را خوب آغاز نکرده‌اند و سه هفته است که طعم برد را نچشیده‌اند. آن‌ها هم‌چنین تنها تیم این فصل هستند که هنو کلین‌شیت نکرده‌اند و در مجموع اوضاع برای یحیی و شاگردانش به وفق مراد نیست. این تیم پس از تساوی مقابل مس 8 امتیازی شد و باید با نفت 4 امتیازی بازی کند که هفته قبل با گل‌گهر مساوی کرده بود. جدال علیرضا منصوریان و پرسپولیس همیشه جالب بوده و این سرمربی سابقه برد مقابل قرمزها را هم دارد.

مشکل بزرگ پرسپولیس در این بازی این است که با توجه به بسته بودن پنجره هنوز امکان استفاده از دو خرید تاجیک وجود ندارد و از طرفی سیامک نعمتی و سیدجللال حسینی هم به خاطر مصدومیت تیم خود را همراهی نمی‌کنند.

پیروز قربانی درباره دلیل ناکامی پرسپولیس در این فصل معتقد است: پرسپولیس بازیکن مهمی مثل احمد نوراللهی را از دست و داد و در پست‌های حساسی بازیکن از دست داده و نفرات جایگزین نیاز به زمان دارند.

یحیی گل‌محمدی هم که این روزها به شدت عصبانی است، در کنفرانس خبری پیش از بازی در خصوص بلاتکلیفی بازیکنان تاجیکستانی با کنایه به دیگر تیم‌ها گفت: چون تیم پرسپولیس است خیلی به مسائل اهمیت داده نمی‌شود. اگر برای باشگاه دیگری اتفاق افتاده بود زمین و زمان را یکی کرده بودند، ولی چون ما سرمان در کار خودمان هست و حرف نمی‌زنیم، با حداقل‌ها می‌سازیم و همه مشکلات را تحمل می‌کنیم، اگر اتفاق ناخوشایندی برای تیم رقم بخورد متأسفانه کسی اهمیتی نمی‌دهد، ولی این مسائل به تیم واقعاً ضربه می‌زند. الان حدود دو هفته است که بازیکنان تاجیکی را گرفتیم، ولی نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. مشکلات مربوط به باشگاه است و باشگاه باید برای رفع آن تلاش کند. بازیکنانی که گرفتیم جوان و آینده‌دار هستند و از لحاظ قیمتی خیلی پایین بودند و در آینده می‌توانند برای باشگاه ما مهره‌های تأثیرگذاری باشند.

تقابل عشق و صداقت با علم مربیگری در سیرجان

بیشتر بخوانید:

یشنهاد داشتم ملیت‌ام را عوض کنم اما من ایران را دوست دارم

واکنش مظاهری و مرادی پس از خط خوردن/عکس

مسی: من و رونالدو خاطرات زیبایی را برای فوتبال رقم زدیم

#فوتبال‌ملی  #ورزش‌های رزمی  #والیبال  #کشتی و وزنه برداری  #مدیریت ورزش  #المپیک و پارالمپیک  #فوتبال جهان  #بسکتبال #دیگر ورزش‌ها #لیگ برتر

258 251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی