احراز هویت و امضای دیجیتال غیرحضوری کاربران با سامانه دانش بنیان

 احراز هویت دیجیتال یکی از دغدغه‌های دنیای فناوری و نیاز افراد و کسب وکارهای گوناگون است، خدمات مربوط به احراز هویت و امضای دیجیتال از زیرساخت‌های اساسی در دولت الکترونیک به حساب می آید که این موضوع در سند بالادستی و چشم انداز اقتصادی کشور نیز ترسیم شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، میثم فقیهی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درخصوص اهمیت احراز هویت دیجیتال گفت: نیازمندی‌های خاص و بازار رو به رشد خدمات شناسایی هویت باعث شد تا این شرکت فعالیت خود را با رویکرد خدمت محور در حوزه احراز هویت غیرحضوری آغاز کند.

وی ادامه داد: ارایه نخستین راهکار احراز هویت غیرحضوری این سامانه با نام «آشنامی» به مخاطبان بازار بورس و سرمایه، در همان سال اول اعتماد بانک‌ها و کارگزاری‌های متعدد را به این محصول ایران‌ساخت جلب کرد، بنابراین با گسترش تعاملات غیرحضوری، نیاز سازمان‌های دولتی و خصوصی به تعیین هویت مشتری، بازار احراز هویت غیرحضوری در سال‌های آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت.

این فناور تصریح کرد: اکنون به عنوان دومین بهره‌برداری بخش دولتی از این خدمت، این شرکت با حضور در جمع ارایه‌دهندگان سرویس احراز هویت غیرحضوری قوه قضاییه می‌کوشد تا در تحقق دولت الکترونیک سهیم باشد.

فقیهی یادآور شد: این محصول ایران‌ساخت به کسب وکارها این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر و امن‌تر، احراز هویت و امضای قانونی کاربران خود را با استفاده از راه‌کارهای احراز هویت غیرحضوری  محصول آشنامی و سرویس امضای دیجیتال با عنوان امضامی، انجام داده و در اختیار کاربران خود قرار دهند.

وی همچنین گفت: در بازار داخلی، با توجه به مصوبات شورای فناوری اطلاعات برای امضای دیجیتال، نیاز به این خدمت در تمامی سازمان‌های دولتی، مالی و بورس و سایر مراکز، درخواست‌های این خدمات افزایشی چشمگیر خواهد داشت.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی