آخرین وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس کرمان تبیین شد

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان، احمد اسکندری نسب با اشاره به پیگیری آموزش ها بصورت حضوری از اول آذرماه در مدارس این استان افزود: مدارس پروتکل‌ها، دستورالعمل‌ها و تمام استانداردهای مدنظر را در راستای مقابله با شیوع کرونا رعایت خواهند کرد تا نگرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: الگوی حضور و اینکه دانش آموزان یک روز، ۲ روز یا سه روز در مدرسه باشند در اختیار منطقه و مدرسه است، اما به طور کلی حضور دانش‌آموزان همانند دوره مجازی و روزانه است و تفاوتی ندارد در واقع تفاوتی بین آموزش حضوری و مجازی به لحاظ الزام برای شرکت در کلاس نیست و در این میان اگر دانش‌آموزی بیمار شد و کسالت داشت می‌تواند تا زمان بهبودی در مدرسه حضور نیابد.

اسکندری نسب خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی‌ هایی که در پژوهشکده‌های معتبر و مراکز نظرسنجی سطح کشور انجام شده میزان موافقت والدین با حضور بچه‌ها در مدرسه نزدیک به ۷۰ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه به مدارس توصیه شده که جلسات اولیا و مربیان را تشکیل دهند و با رویکرد اقناعیِ خانواده‌ها، کار را دنبال کنند گفت: رویکرد ما بازگشایی آرام و تدریجی است و باید تلاش کرد نگرانی خانواده‌ها نیز برطرف شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌ها و هماهنگی‌ که وجود دارد، این دوره طولانی دوری دانش‌آموزان از آموزش حضوری که آسیب‌هایی را در پی داشته است، با فعالیت مدارس پوشش داده شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سلامت دانش آموزان و همکاران فرهنگی برای خانواده‌ها و بخصوص خود ما نیز مهم‌ترین دغدغه است به همین دلیل اولویت اصلی رعایت مسائل بهداشتی است و خوشبختانه مدیران مدارس در این زمینه توجیه  جلسات مختلفی بصورت مجازی و حضوری برگزار شده است تا دستورالعمل ابلاغی از سطح ملی معروف به طرح صفر شش را رعایت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در مدارسی که ظرفیت دانش آموزان بیش از ۱۵ نفر در هر کلاس درس باشد، باید دانش‌آموزان به گروه‌های الف و ب تقسیم‌بندی شوند و بر این اساس حضور دانش‌آموزان برای روزهای فرد و زوج مهیا خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بدون ماسک اجازه ورود به مدرسه را ندارند گفت: فاصله‌ گذاری اجتماعی با گروه‌بندی دانش‌آموزان و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس لحاظ می‌شود و به خانواده‌ها هم توصیه می‌کنیم دانش‌آموزان را حتماً با ماسک به مدرسه بفرستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه بر واکسیناسیون دانش‌آموزان و فرهنگیان تأکید کرد و گفت: خوشبختانه استان کرمان از نظر واکسیناسیون فرهنگیان وضعیت مطلوبی دارد به طوری که بیش از ۹۷ درصد واکسن کرونا را دریافت کردند و تا پایان آبان‌ماه تمامی دانش‌آموزان گروهای سنی ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن را دریافت می‌کنند. بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان گروه‌های متوسطه نظری دوز دوم واکسن و  بالغ‌ بر ۹۳ درصد دوز اول واکسن را دریافت کردند و اگر خانواده‌ها و مدیران مدارس رعایت کنند جای نگرانی نداریم.

وی شرط حضور دانش‌آموزان در مدرسه را دریافت واکسن ندانست و افزود: اگرچه به همه دانش آموزان و همکاران توصیه می‌شود که خود را واکسینه کنند اما اینکه بخواهیم برای حضور دانش‌آموز در کلاس درس شرط زدن واکسن را بگذاریم این‌گونه نیست.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی