علت مخالفت وزارت ورزش با برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فدراسیون ژیمناستیک روزهای پرتلاطمی را پشت سر می‌گذراند و مشخص نیست مسئولان عالی‌رتبه ورزش چه هدفی را در مورد این ورزش پایه دنبال می‌کنند.

وقتی به دوران پیش از انتصاب زهرا اینچه درگاهی فلش‌بک زده می‌شود به این نتیجه می‌رسیم ژیمناستیک مشکلات بیشتری نسبت به زمان حضور او در قامت رئیس داشته اما در حال حاضر تمام تلاش مسئولان برکناری اینچه درگاهی و انتخاب سرپرست برای این فدراسیون است تا پس از مدتی مراتب برگزاری مجمع عمومی فدراسیون و انتخاب رئیس جدید برگزار شود.

ادامه حضور اینچه درگاهی به‌عنوان نفر اول فدراسیون ژیمناستیک تا زمان برگزاری انتخابات قانونی است؛ اما این موضوع به مذاق خیلی‌ها خوش ننشسته است. 

چند روز پیش از اتمام دوران ریاست اینچه درگاهی در تیر سال جاری فدراسیون ژیمناستیک با ارسال نامه‌ای رسمی به وزارت وزرش خواستار برگزاری مجمع برای انتخاب سرپرست فدراسیون شد و سه تاریخ را به‌عنوان پیشنهاد مطرح کرد اما پاسخی به این نامه داده نشد تا طبق اساسنامه فدراسیون ۴۵ عضو مجمع به صورت کتبی اعلام کردند تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اینچه درگاهی به‌عنوان نفر اول بر مسند کار باقی بماند. در اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک لحاظ شده مجمع باید سرپرست را انتخاب کند و چنین اتفاقی رخ داده است. ضمن اینکه وزارت ورزش اساسنامه فدراسیون‌ها را ابلاغ کرده و  تهیه و تدوین اساسنامه فدراسیون‌ها برعهده مجامع بوده و وزارت نقشی ندارد.

پیش از اتمام دوران ریاست اینچه درگاهی، ثبت‌نام نامزدهای انتخابات فدراسیون ژیمناستیک انجام شد و اینچه درگاهی رد صلاحیت شد. این موضوع بسیار عجیب بود چون رئیس فدراسیون ۴ سال قبل شرایط مدیریتی داشت و در این دوره نداشت. علت پرونده او در دادگاه بود اما مدیرکل حقوقی وقت وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد هیچ حکمی در هیچ دادگاهی علیه وی صادر نشده و نامزدی او فاقد ایراد است. ثبت‌نام ابطال شد و از آن زمان تاریخ جدیدی برای برگزاری مجمع از سوی وزارت ورزش مشخص نشده است. 

سال ۱۳۹۵ محمدرضا داورزنی معاونت سابق وزارت ورزش در مجمع فدراسیون ژیمناستیک اعلام کرد گزارش مالی این فدراسیون بیشتر شبیه مصیبت‌نامه است. اینچه درگاهی فدراسیونی ورشکسته را تحویل گرفت و در دوره او مدال‌های به دست آمده باارزش‌ترین بود و با ادوار گذشته نه تنها برابری می‌کرد که خوشرنگ‌تر هم شد. 

بدون تردید رعیت قانون اهمیت زیادی دارد و شخص اینچه درگاهی برنامه‌های خوبی ارائه کرد. او در ابتدای سال جاری به خاطر همین برنامه‌ها و کارنامه موفق فدراسیون مورد تقدیر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش قرار گرفت و بودجه ژیمناستیک تا ۵ میلیارد تومان افزایش یافت. بودجه‌ای که مدتی است پرداخت آن قطع شده و در تازه‌ترین اقدام اماکن فدراسیون پلمپ شده است. پیش از آن هم فدراسیون جهانی ژیمناستیک به اتفاقات رخ داده حساسیت پیدا کرد. 

پلمپ فدراسیون ژیمناستیک از سوی شرکت توسعه و تجهیز رخ داده و دلیل آن بدهی عنوان شده در حالی که دلیل آن ممانعت از ورود اینچه درگاهی به ساختمان فدراسیون بوده است. علیرضا عاصم‌یوسفی، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفته که اینچه‌درگاهی را به عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک نمی‌شناسیم، مجمع باید تصمیم بگیرد چه کسی رئیس فدراسیون شود. 

این صحبت‌ها به معنای مخالفت علنی با اینچه‌درگاهی است چون به جای طرح مسائل مالی پای داستان‌های انتخاباتی پیش کشیده شده است. انتخاباتی که امکان برگزاری آن خیلی زودتر وجود داشت اما به دلایلی که عنوان شد به تأخیر افتاده است. جالب اینکه ۲۳ آبان علیرضا عاصم‌یوسفی در نامه‌ای اذعان به ریاست اینچه درگاهی کرده بود.

۲۵۶ ۲۵۱

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی