نماز در مدارس کشور به امامت ۲۰ هزار روحانی اقامه می‌شود

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری در خصوص برگزاری نماز جماعت اول وقت در مدارس اظهارداشت: یکی از اولویت های محوری حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برپایی نماز اول وقت در مدارس است.  

وی افزود: یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در زمینه اقامه نماز طرح زنگ نماز است که متناسب با اوقات شرعی، مدیر مدرسه مؤظف است نیم ساعت را به اقامه نماز اختصاص دهد.

 مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در ایام شیوع ویروس کرونا و با توجه به  محدودیت فعالیت های حضوری کانالی تحت عنوان نماز جماعت مدارس در شبکه شاد به آدرس @eghamenamazmedu با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ اقامه نماز راه اندازی و دبیرخانه کشوری آن به استان قم واگذار شده است.

باقری تصریح کرد: در این کانال به آموزش عملی نماز، بیان احکام و مسایل شرعی و  پاسخگویی به سوالات شرعی دانش آموزان پرداخته می شود.

وی یادآور شد: در ایام کرونا پویشی تحت عنوان هر خانه یک نماز جماعت را برگزار کردیم که در این پویش از نماز جماعت خود در منزل یک عکس ارسال می کردند که به بهترین آثار جوایزی اهدا  شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از اقدامات مهم در این کانال بر اساس اوقات شرعی که مبنا تهران قرار داده شده است همه روزه پخش اذان یکی از دانش آموزان همزمان با وقت نماز بارگذاری می شود.  

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی