پرداخت حقوق آبان‌ماه کارکنان مشروط شد

عبداله میرزایی – رئیس  امور مدیریت ‌مشاغل و نظام پرداخت‌های سازمان اداری و استخدامی- با اشاره به تکلیف ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و الزام تبصره ۲۰  قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور  گفت که دستگاه‌های اجرایی مکلف بوده‌اند از خردادماه سال جاری، تمامی پرداخت‌ها اعم از مستمر و غیرمستمر به کلیه کارکنان خود از محل اعتبارات هزینه‌ای و از منابع عمومی و اختصاصی را صرفا پس از ثبت اطلاعات آنان در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) و سامانه ثبت حقوق و مزایا پرداخت کنند، در حالی که در دولت قبل به این موضوع به صورت جدی پرداخته نشده و اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دستگاه های اجرایی به صورت  کامل و دقیق در سامانه های مذکور وارد نشده است.

وی ادامه داد: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم و با تاکید رئیس جمهوری این موضوع مورد توجه قرار گرفته و دستگاه‌های اجرایی ملزم به ثبت کامل اطلاعات مورد اشاره از شهریور ماه سال جاری شده‌اند که مجددا موضوع از سوی ایشان در جلسات هیات دولت پیگیری و به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ شد تا از ابتدای آبان ماه تایید پرداخت حقوق صرفا پس از درج کامل اطلاعات انجام شود.

پرداخت حقوق آبان‌ماه کارکنان مشروط شد

دستگاه‌هایی که اطلاعات را اعلام نکردند باید تعهد بدهند

میرزایی با اشاره به هماهنگی سه جانبه به بین سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه  و سازمان خزانه داری کل کشور گفت: بر این اساس آن دسته از دستگاه‌هایی که تاکنون اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دستگاه متبوع را در سامانه ثبت حقوق و مزایا وارد یا تکمیل نکرده‌اند، متعهد می‌شوند طی دو هفته نسبت به ثبت حقوق و مزایای خود در سامانه اقدام کنند، این موضوع  منوط به امضای تفاهم و تعهد با بالاترین مقام اجرایی دستگاه است.

برخی دستگاه‌ها همچنان سرپیچی می کنند

 وی با بیان اینکه اطلاعات ما حاکی از این است که وزرا و روسای سازمان‌های مستقل زیر نظر رییس جمهور دستور اجرای این موضوع را داده و پیگیر هستند افزود: اما متاسفانه در سطح مدیران میانی برخی کوتاهی‌ها رخ داده است و وارد نکردن اطلاعات به دلیل عدم توجه به مصوبات هیات دولت و بخشنامه ها و پیگیری‌های سازمان اداری و استخدامی کشور در این خصوص است که منجر به تاخیر در پرداخت حقوق دستگاه مورد نظر خواهد شد.

آنهایی که اطلاعات ثبت کردند حقوق می‌گیرند 

وی تاکید کرد که بدیهی است دستگاه‌هایی که تاکنون اطلاعات آنها در سامانه‌های یاد شده به صورت کامل وارد شده است، بدون هیچ مشکلی حقوق آبان‌ماه را دریافت خواهند کرد.

راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایا تکلیف ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه است که از اواخر سال ۱۳۹۶ از سوی سازمان اداری و استخدامی انجام شد و در اوایل سال ۱۳۹۷، دستگاه‌های اجرایی مشمول موظف به ورود اطلاعات بودند که برخی دستگاه‌ها که تعدادشان هم کم نبود، از اجرای قانون به هر بهانه ای سرپیچی کردند، این در حالی بود که از قانون بودجه ۱۳۹۸ تا کنون، به طور جدی‌تری این تکلیف مورد تاکید قرار گرفته است.

در قانون بودجه پارسال و امسال حتی پرداخت حقوق کارکنان مشروط به ثبت اطلاعات بود و از تاریخی به بعد امکان پرداخت برای دستگاه‌هایی که اقدام نکرده بودند وجود نداشت؛ به طوری که برای سال جاری دستگاه‌ها مکلف شدند اطلاعات فردی، استخدامی، یا احکام کارگزینی یا قرارداد منعقده کارکنان رسمی، پیمانی و قرار داد کار معین، کارگری و کارکنان حوزه سلامت را در سامانه پاکنام ثبت یا به‌روزرسانی کنند.

از سویی تاکید شد که از خردادماه، تخصیص اعتبار حقوق کارکنان ، صرفا بر اساس اطلاعات سامانه پاکنام خواهد بود. همچنین از این تاریخ، هرگونه پرداخت مستقیم و مستمر و غیر مستمر به کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی از محل اعتبارات هزینه ای و منابع عمومی و اختصاصی مشروط به ثبت اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران بوده است.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی