بازگشایی مدارس متوسطه اول و ابتدایی خراسان جنوبی از اول آذر

 حمید ملانوری روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: زمان بازگشایی مدارس متوسطه دوره اول به استان اول آذر ماه اعلام شده که آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم را انجام داده و در حال آماده‌سازی فضاهای آموزشی برای بازگشایی است.

وی گفت: برای مدارس ابتدایی هم دستورالعمل بازگشایی ابلاغ شده و با توجه به دستورالعملی که وجود دارد و رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، ضدعفونی مدارس و پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان و فرهنگیان که انجام شده، قرار است این مدارس هم بازگشایی شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به هماهنگی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت این تصمیم گرفته شده و آموزش و پرورش فضاهای مورد نیاز را براساس دستورالعمل‌های بهداشتی برای حضور دانش‌آموزان و معلمان آماده‌سازی می‌کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به این دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان آذر ماه آموزش‌های حضوری به حداکثر خود برسد البته با رعایت دستورالعمل‌ها به‌ویژه رعایت فاصله و بهداشت فردی، استفاده از ماسک و قرنطینه خانگی افراد مشکوک یا مبتلا که باید مدنظر همگان باشد.

ملانوری گفت: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌ها و هماهنگی‌ که وجود دارد، این دوره طولانی دوری دانش‌آموزان از آموزش حضوری که آسیب‌هایی را در پی داشته است، با فعالیت مدارس پوشش داده شود.

قبل از این فعالیت حضوری مدارس متوسطه دوم همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی با اولویت سلامت‌محوری از ۱۵ آبان امسال آغاز شد.

کلاس‌های مدارس روستایی و عشایری با نرم جمعیتی زیر ۱۵ نفر و کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هم از مهر ماه در خراسان جنوبی بازگشایی شد و دانش‌آموزان به‌صورت گروه‌بندی در کلاس‌های درس حضور می‌یابند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی